PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Tack SAS :)

Publicerad 2013-01-05 11:47:00 i Lina,

M och jag var söderut i mina hemtrakter och firade jul hos min familj. Vilket var jättemysigt och väldigt välbehövligt. Tyvärr så gick min fina, cericerosa väska sönder när i vi åkte hem :(
Vi gick direkt till informationsdisken när vi hämtat ut väskan för att anmäla detta, men blev totalt nekade av en sur gubbe som stod bakom disken. Väskan hade 2kg övervikt men det var ingenting som killen som tjeckade in våra väskor la någon större vikt (haha) vid och sa att dom inte var "-så noga på grammet" eftersom att vi var två, men att vi skulle tänka på det till nästa gång. Inga problem, vi behövde inte ens betala för övervikten.

Så det enda surgubben sa var att vi skulle ställa upp väskan på vågen och när han såg att där var övervikt (som han dessutom sa var mer än vad det stod på lappen som satt på väskan) så nekade han totalt, han tittade inte ens på väskan! :O
Så då gick vi...
Men så fick vi hjälp av Lasse som ringde SAS och dom sa att vi skulle åka till flygplatsen igen och göra en anmälan så det gjorde vi idag. Jag var jättenervös och trodde aldrig att jag skulle få göra en anmälan ens... Tänkte mig värsta scenariot att samma surgubbe skulle stå där igen... Gulp!
MEN!
Vi fick prata med en jättetrevlig man som bad om ursäkt för att vi blivit illa bemötta (han trodde sig också veta vem det var som hade bemött oss så på detta viset och det säger väl kanske en hel del det också..?) Men han talade också om att vi haft tur som inte behövt betala någon övervikt och att dom inte har någon skyldighet att ersätta väskor som väger över 23kg annars. Men han gick bak på lagret för att se om han hade någon likvärdig väska på lagret som vi kunde fått med en gång. Han kom ut med en mindre, svart väska.
Han frågade om den var okej, men jag sa att jag tyckte den var för liten. Så han beställde en ny, likvärdig väska till mig och så sa han: "Jag kan inte lova att den blir samma färg som den här. Vill du ha den i svart eller vill du ha den i färg?"
Jag svarade att jag gärna ville ha en i färg och då frågade han om röd skulle gå bra^^
Såklart att det gör! Jag är bara så tacksam att jag får en ny väska, jag som inte ens trodde att jag skulle få göra en anmälan. :P

Så Tack SAS och tack Håkan för ditt trevliga bemötande! (Nu slapp jag även skriva ett argt inlägg som jag annars förmodligen skulle ha gjort om SAS, haha)

Här är min fina ,fina, fina cericerosa Titan X2 väska... Jag kommer sakna den!
Todeloo!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela