PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Trött mamma

Publicerad 2013-01-09 18:55:42 i

Oj oj oj, vilken skillnad det är att ha två barn istället för ett. Man har inte många minuter över om dagarna. När jag väl har tid så väljer jag att göra annat än att blogga. Sorry för det. 

Var på BVC idag med N. Hon har gått upp från 3710g till 4030g på en vecka. Känns som hon blivit riktigt stor nu. Mer bebis liksom :) 
Kvällarna och nätterna har vi fått rutin på. Hon somnar lagom till lilla s ska läggas och vaknar runt 22 och då ammar och myser vi lite innan vi går och lägger oss tillsammans. Sen brukar hon vakna 2-3 gånger på natten och äta lite, sen somnar hon om igen. Så det har blivit mycket bättre.
Häromnatten var det lite jobbigt bara. N somnade inte förens 00.10 ungefär. Hinner i princip bara släcka lampan så gråter lilla s på sitt rum av växtvärk. Hon fick komma in till oss så jag kunde massera hennes ben lättare. N vaknade igen runt 02.30 och stora S fick ta över och massera lilla s så jag kunde amma. Tror jag somnade första gången runt 03.00 den natten. Så var lagom sleten dagen efter. 

Var i stan idag och träffade Nina och hennes lilla bebis. Från att vara stora tjockisar, till att gå runt med dom små i barnvagnarna var lite märkligt. :) Var jättemysigt som vanligt att träffa henne. Och tack en än gång för overallen/sparkdräkten. Supersööt! 


Som sagt, har inte så mycket tid att skriva här nu. Tiden bara flyger iväg med två små underbara flickor, en hund och ett hus som ska skötas. (Ja, och så stora S förstås, men han sköter ju sig själv) ;)


Nu ska jag mysa lite med lilla s, natta henne, klippa stora S hår, och kolla upp lite saker med försäkringskassan innan N vaknar igen. 

Fullt upp var det ja!
 
/E
 

Kommentarer

Postat av: Denise 23 - mamma till Julie och Kevin

Publicerad 2013-01-09 19:51:56

Haha jag vet precis vad du menar med "lite tid över" herregud, trodde aldrig det skulle vara så här påfrestande att vara tvåbarnsmorsa =P

Men man lär sig väl så fort allt lägger sig och dem inte behöver ammas 24/7. ;D

Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Publicerad 2013-01-10 16:41:30

Jaa, vad roligt att du också gissade :) Hoppas ju dock att han vill se världen i februari, man vill gärna ha han här nu.. helst igår ;) hehe... oj vad man längtar nu på slutet!

Jaa, du kommer få se bilder på han då han är nykläckt, jag lovar :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela