PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Midsommar, Motorcykel och annat pladder.

Publicerad 2012-06-18 09:57:26 i Lina,

Hej, hallå!

Nu när Emily är i väg och plaskar i stor badbalja så är det jag som får rå om bloggen lite extra, vilket jag inte lyckats så där jättebra med hittils, men nu skriver jag! :)

Idag skiner solen, värmen ska enligt väderprognosen stiga upp till runt 20-grader, låter bra tycker jag! Fast jag hade egentligen inte tyckt att det gjorde något om det var lite mulet och regn idag, då hade Malin (ja, hon kommer hit idag) och jag kunnat sen film (om vi nu vill det) utan att få dåligt samvete ;) Jag ska slänga ihop en kladdkaka vi kan smaska på sen iaf. Dessutom kommer Patrik hem idag och flyttar in i sin lilla lägenhet i källaren igen, så kanske blir det kladdkaka till honom också.

M åkte tidigt, tidigt till jobbet idag. Kl 4 -_- Jag gick upp en snabbis då också, men gick och la mig igen när han åkt men kunde inte sova så jag glodde lite på tv och somnade om och sov typ 2-timmar till. Men jag är förvånansvärt pigg ändå. Ljuset hjälper juh till en hel del, här uppe i Norris blir det juh aldrig mörkt nu. På gott och ont, men mest på gott. Men en bättre fördelning skulle vara att föredra så man slipper ha 4-timmarsdagar på hösten/vintern och "heldagar" på sommaren, det kan vara rätt svårt att sova när det är ljust ute hela tiden och man tappar liksom tidsuppfattningen lite grann.

 

Helgen har varit jättebra! I fredags åkte vi sammanlagt 23-mil på motorcykeln och det var helt perfekt väder, inte för varmt, inte för kallt, sol och inget regn. Vi hälsade på M´s morbror och kollade hans hundar (en ny "liten" valp hade han nu också), fick fika där och innan dess hade vi klämt pizza och glass. Efter det åkte vi vidare hemåt och stannade till hos s mormor och morfar i deras sommarställe och fick fika där också, vi bokstavligt rullade hem sen, hehe ;) I lördags bytte vi bromsklossar på bilen. Ja, jag skriver faktiskt vi, inte för att jag var jätteinvolverad men ändå, jag fick hjälpa M att "bryta upp/töja ut" klossarna med kofot (ja, whatever... Jag vet inte riktigt vad jag gjorde.. Jag gjorde bra som M bad mig göra hahaha ;) Det skulle ta 10-min sa M (han nämnde dock inte att det skulle vara per sida) men det strulade och tog över 2-timmar ist. Men snäll flickvän (Moahahaha ^^) som jag är gnällde jag inte utan satte mig på en stol i solen och hjälpte till när M bad mig... Vi hade knappast kommit därifrån fortare om jag gnällt och tjatat, men ibland var det nära ;) Efter det åkte vi och handlade inför midsommar, så nu är nästan allting klart. Lite färskvaror och sådant som ska handlas i veckan bara. HALLEDA  vad vi har att göra, eller framförallt jag nu i veckan eftersom M är på jobbet till torsdag efm/kväll, kommer vi ha ännu mer att göra med sådant jag inte kan fixa själv nu i veckan. Men det blir nog bra, jag hoppas på en fin och rolig midsommar!

 

Midsommar 2010

Nu ska jag hänga ytterligare lite till här framför burken innan jag slänger ihop en kladdis, vi höres!

/Lina

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela