PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Tema: Vardag

Publicerad 2012-06-11 22:02:03 i Lina,

En helt vanlig konversation mellan mig och Madde, en vardag.

Madde och jag är lika stora fotbollsfantaster, vilket ni snart kommer förstå om ni läser texten nedan. Håll till godo!

Maddes FB-status:
har nu parkerat mig i pv:s kök för att slippa se/höra/lukta fotbollen som går på tv. spanar efter något som eventuellt kan vara mer intressant utanför. exempelvis en hund som bajsar.

Lina:
Själv studerar jag navelludd. Fantastiskt intressant.

Madde:
jag sitter och tittar på insidan av min underläpp. fantastiskt intressant.

Lina: Rensa öronen kan man också göra. Viktigt så man inte får vaxpropp. Funderar på att ringa 1177 och fråga om näshårstrimmning också. På katt.

Madde:
jag sitter här och funderar vad det egentligen blev av macauley culkin. vad hände liksom? undrar hur han har det nuförtiden, om han får ligga osv.

Lina:
Intressant tanke som faktiskt slagit mig också. Eller om Micke Jacksons näsa fortfarande är vid liv? Man undrar juh en kväll som denna...

Madde:
ja. jag kom på mig själv med att sitta och reflektera över leonardo da vinci. var mona lisa ett självporträtt?
Madde:
och än viktigare; varför är bajs brunt?

C (Kompis till Madde):
Nu har du studerat insidan av din underläpp väldigt många gånger idag. Kommit fram till något?

Madde: ja, att den har samma hudstruktur som en vagina.

Lina:
Jag tror inte himlen är blå Tack vara HBK. Varför skulle fortboll ligga till grund för något sånt för? trams! Nej, Adolf, vart är du när man behöver dig som mest viftandes med din arm?! Ner med fotbollen!

Madde: jaha. då var glaset med folköl uppdrucket. min enda tröst i en värld fylld av gräsfläckar, svett och alldeles för stora fötter.

Lina: Misströsta inte. stora fötter sägs komma med.... ja, det är inte för intet om man säger så. Grattis!
Lina:
Lyckan måste vara total!

Madde: nu syftade jag ju iofs främst på fotbollsspelarna. men ja, lyckan är to-tal.

Lina:
Va? Nu blir jag besviken... Lägger du energi på stollarna i kycklingdräck nu också?
Lina: Lyssnar du på dansband också kanske?!

Madde: jag hann ju tyvärr se lite innan jag flydde in i köket. dessutom sprider sig ljuden ända hit som ett stort ångesttäcke.

Lina: FY fa-an! Ring 112 innan det är försent! och STäng av musiken!



Todeloo!
/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela