PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Den fula verkligheten

Publicerad 2012-10-24 12:33:00 i Lina,

Hej på er skolungdomar och lomhörda tanter (och resten som kan tänkas läsa denna arma, lilla blogg)!

Jag hade en skitdag igår, en riktig jävla skitdag som idag resulterar i att det där skitiga smittar av sig lite idag också. Men det är bättre. Om än bara lite så är den iallafall bättre. Jag hatar när den där bittra hopplösheten smyger sig på en och kommer ut i tårar. Fy fan vad jobbigt det är!!!
"Man ska tänka positivt" står människor på kö och uppmanar med pekfingret i högsta hugg!
Men för fa-aaaan! Det vet väl jag med! Men är det jobbigt så måste man för sjuttsingen tillåta sig att tycka det! Tillåta sig att böla, skrika, gapa, krypa ihop till obefintlighet om det är så man känner! Hur ska man annars få ut all skit man har inom sig? Och allting går faktiskt inte att vända till något positivt.
Ja, så var det och är det iallafall Punkt.

Men ikväll ska jag på något mycket spännande. Kanske kan jag få någon ledtråd eller liknade då? Eller ingenting alls. jag vill inte ha några förhoppningar, då blir jag kanske bara besviken.
Vad det är jag ska på? Mihihihihiiii, det håller jag för mig själv till imorgon.

 

Men ni kan få en ledtråd.
Dom flesta kan inte se det med blotta ögat eller ens höra det. Men vissa (egentligen alla mer eller mindre men ändå..) kan både se och höra hur tydligt som helst. Det ni!
Den kan ni suga på till eftermiddagskaffet, sug inte fast bara!


Todeloo!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela