PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Rastlös

Publicerad 2012-10-25 11:47:20 i

Hade egentligen tänkt vänta med att fixa i ordning saker och så till bebis. Men har så otroligt tråkigt, och för att  tänka på annat så hämtade jag in alla bebiskläder i strl 50-56 och slängde in dom i tvättmaskinen. Det var ingen dålig hög kan jag säga :P

 

Kollade även upp vad som mer behöver köpas innan lillan kommer. 

* Blöjor
* Våtservetter
* Nappar
* Babyborste
* Tjockare mössa/Vintermössa
* AmningsBH
* Badtermometer

Vad har ni andra decembermammor kvar att köpa/göra? :)

/Emily
 

Kommentarer

Postat av: michaela- med syskon i magen ♥

Publicerad 2012-10-25 13:53:36

så mysigt att pyssla med bebisting.vill med plocka ner alla kläderfrån vinden och se över vad som behövs köpas.

har bf 1 februari men hoppas lite på att det kanske blir en januaribebis ändå hihi ;)

Svar: Ja, jag skulle egentligen inte bebispysslat fören i vecka 35 typ. Men kunde inte hålla mig längre ;) Jaha. Vad kul. Har ni mycket kvar att fixa/köpa? :)
positivaarne.blogg.se

Postat av: Diana

Publicerad 2012-10-25 15:15:30

Jag har bf 23/12 men Ska göra planerat snitt så runt lucia är det dags :)
Har fixat allt inför "Truls" ankomst... Tror jag :)
Det viktigaste iaf .men såg i din lista att jag måste shoppa amninhsbh :)
Ha det gott :))

Svar: Jaha, vad mysigt. En liten lucia-bebis då. Åh. Vad fint namn. :) ja, amningsbh är lite lättare än vanliga ;)Detsamma!
positivaarne.blogg.se

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-10-25 21:41:56

Jag har köpt;
Salva för utslag,
våtservetter (rea på rean i butiken så kunde inte undvika det).
En napptermometer (fråga mig inte varför en vanlig inte skulle funka...)
Amningsinlägg till BH:n.
Babypuder.

Saker jag har kvar är väl blöjor, någonting att förvara bebisen i (ingen vagn dock) - typ bärsjal, en mysig bebisfilt. Och få tag i en bebissäng!

Svar: Ah,då har ni nästan ingenting kvar ju. Vad skönt :) Vet inte varför, men jag förlitar mig mer på vanlig termometer än napptermometer ;)
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela