PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Tråkiga söndag

Publicerad 2012-10-07 16:47:28 i

Varit en oehört seg dag idag. Var hemma runt tolv i natt efter det andra kalaset, och lilla s var fortfarande vaken då (trots att hon normalt brukar somna runt 19-20). Men sen tog det bara någon minut för henne att somna när vi kom hem. Vi vaknade alla runt nio och sen tog vi tag i städandet efter frukosten. Det behövdes verkligen kan jag säga. Känns skönt att ha det gjort. 
Sen dess har det inte hänt allt för mycket. Vi har lekt lite "tjuv och polis"och lekt med tågbanan. Vi har sprungit runt i mjukiskläder hela dagen och softat, skönt att ha det så ibland.

Bebis i magen har levt runder riktigt mycket dessa dagarna, och det känns som jag har ett stort, tungt bowlingsklot därinne. Och jag känner mig stor, och jag som har 2½ månad kvar. Haha. Antar att jag kommer bli ännu större ;)


Frågan är om man ska göra någonting för att piggna till, eller om man ska fortsätta sega i soffan :P
 
/E

Kommentarer

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-10-07 16:56:54

Den värsta känslan just nu är att känna att man verkligen inte kan ha några kläder längre - och det för första gången på länge faktiskt stämmer =P

Svar: Eller hur. Vet inte hur många gånger jag provar ett gammalt plagg i hopp om att man kanske kanske kommer i det sen förra gången man provade. Har sagt att jag inte ska köpa några mammakläder alls, men jag har i princip bara 2 tröjor och 2 linnen som passar. Blir lite enformigt :P
positivaarne.blogg.se

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-10-07 18:22:33

Haha jag har fått kläder från min mamma som hon fyndat på reor i nacka, handlar det mesta själv på röda korset i alldeles för stora storlekar och så har jag fått en hel del av en arbetskollega som på något underligt sätt hamnat på mammaavdelningen och insett att hon köpt på sig massa gravidtröjor! Haha.

Jag känner att det här är kläder som jag enbart behöver använda några få veckor av mitt liv så jag lägger inte så mycket energi på att det behöver vara snyggt. Så länge man är varm och har kläder så är jag nöjd ;)

Kram!

Svar: Perfekt för din del ju. Haha, skickiligt att komma på mammaavdelningen utan att märka det förens efteråt ;) Jag skulle kunna tänka mig att kunna köpa tunikor, som man även kan ha efter graviditeten, men att lägga pengar på dyra mammkläder gör jag inte! Springer ofta runt med sambons tröjor här hemma. stora och bekväma :D

Kram
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela