PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Vecka 32 (31+0)

Publicerad 2012-10-23 11:51:52 i

 
Det är verkligen tungt nu. Och ibland känns det som att magen ska spricka. Sparkarna och rörelserna är jättetydliga och ibland kan man tro att det är en liten alien där inne ;) 
Allt är jobbigare nu. Att en sån enkel sak som att ta på sig strumpor kan bli jobbig? Eller raka benen, ta på sig skor, böja sig för att ta upp ngt från golvet, eller att bara vara ute och gå? 
Sura uppstötningar har jag med mkt nu, räligt som attan. Och igårkväll märkte jag att mina bröst börjat läcka. Nu börjar man verkligen märka att förlossningen närmar sig.

Tycker egentligen denna tiden är mysigast med att vara gravid. Men nu har jag en 4-åring som vill bli sysselsatt hela tiden, och man kan inte vila och ta det lugnt på samma sätt som jag gjorde när jag var gravid med henne. Det gäller verkligen att passa på när hon är på dagis för sen är det full rulle igen :) 

Imorgon ska jag till min BM igen. Alltid lika mysigt att gå dit. :)

 
/E

Kommentarer

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-10-23 15:17:34

Snygg chey! =D

Jag har också en ailien i magen som tror att det finns så gott om utrymme att man gärna kan vända sig om och göra kullerbyttor flera gånger om dagen. =P

Men det är skönt att det äntligen är "the final countdown"... "bara" tio veckor kvar... typ. =P

Postat av: Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Publicerad 2012-10-24 22:16:02

Va roligt att vi nästan är beräknade samtidigt! jag har också en alien i magen. Oj vad det bökar och stökar där inne =)!! saknar också vilan som man hade under sin första graviditet. Nu är det ju fullt ös när den store är hemma!

Svar: Ja men eller hur. Man kan ju inte alls lägga sig och vila längre. Eller jag försöker när dottern är på dagis.. men inte alltid man "har tid". :/ hur gammal är din store? har ni börjat ha framme saker till bebis än? (Kläder, spjälsäng osv)
Kram
positivaarne.blogg.se

Postat av: Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Publicerad 2012-10-25 09:03:28

Han är fyra! fyllde i slutet av september. Nej det enda vi har framme är ett klädskåp där jag lagt bebiskläder men inget annat ännu. skötbordet står i förrådet och spjälsängen hos mina svärföräldrar. Tar nog fram allt om några veckor. Ni?

Svar: Jaha, då är han och min dotter med jämngamla. Hon fyllde 4 nu förra veckan :) nej. Vi har ingenting framme heller än. Funderar på att börja tvätta upp och sortera kläderna bara, annars väntar vi med några veckor :)
positivaarne.blogg.se

Postat av: Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Publicerad 2012-10-25 17:47:18

Man läser om så många som redan gjort allt klart. Gör mig lite panikslagen. Jag vill gärna dra ut på det lite. Har inte tvättat kläderna än men ska göra det snart. Vi ska handla lite nytt också så bättre att köra allt på en gång =)

Svar: Ja men absolut. Vi har köpt typ allt, men det står i förrådet. Babysittern är framme bara ;) ja men visst får man lite panik? Vissa fixar redan när dom är i tredje månaden, vilket för mig är helt galet. Har ni bestämt namn än? :)
positivaarne.blogg.se

Postat av: Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Publicerad 2012-10-25 22:09:15

Vi har förslag på namn men inget bestämt. Vi vet inte vad det blir för kön. Här har jag skrivit lite kring namntankar: sarasrum.blogg.se/2012/october/bebisnamn.html

Svar: Då är du lite som mig, lite hemlighetsfull när det gäller namn. Vill inte att "alla" ska veta, även om jag sagt det till dom närmsta. Och tyvärr är det ju så, att alla ska lägga sig i, trots att det är dom blivande föräldrarna som ska bestämma. :) Men visst är det kul att bolla namn mellan er? Jag och sambon har haft väldigt roligt fast vi inte alls var överrens i början :P
positivaarne.blogg.se

Postat av: Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Publicerad 2012-10-27 10:24:47

ja det är kul att diskutera namn och ibland kan jag komma på nåt som jag är säker på att han ska gilla och så ratar han det totalt eller tvärtom, något jag tror att han kommer vara negativ till och sen så gillar han det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela