PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Filmer

Publicerad 2012-04-24 10:08:10 i

Ja, har sett väldigt många filmer på sista tiden. Helt otroligt. Jag och stora S som alltid brukar somna annars. :P 
Kommer bara skriva lite kort om varje, och vad jag tyckte om dom. Orkar inte skriva stora recensioner när det är så "många". 

Paranormal activity 3.
Syskonen Katie och Kristy skaffar sig en osynlig kompis och familjen både hör och ser konstiga saker, det gör att pappan bestämmer sig för att sätta upp kameror i huset. 
Jag har både sett paranormal activity 1 och 2 innan, så för mig känndes den väldigt förutsägbar även om jag hoppade till några gånger (i slutet av filmen). Känns lite som att det är en sammanfattning av 1an och 2an som dom har gjort. Så mitt tips är att inte kolla på dom andra 2 först. Då blir den nog läskigare :) 
2/5

 

I rymden finns inga känslor
Handlar om 18-årige Simon som har Asbergers syndrom. Simon delar lägenhet med sin bror Sam. I och med att Simon har Aspergers syndrom så måste han göra ett schema när det gäller allt, och måste ha samma rutiner varje dag, varje vecka. Han tycker inte om föränringar. Och när allt blir för jobbigt så gömmer han sig i en tvättunna, fylld med lysande stjärnor. 
När hans bror sam blir dumpad av sin flickvän så vill Simon hjälpa till att fixa en ny flickvän till Sam. Men det blir inte lätt..
Tyckte denna filmen var otroligt söt och rolig. Är inte så mycket för svenska filmer.. men detta är verkligen en "måbra-film" :)
4/5


Hur många lingon finns det i världen?
Handlar om Alex som misslyckas i det mesta. inget jobb och inte så bra kontakt med sin flickvän. 
När han blir dumpan av tjejen så jagar han jobb och får tillslut ett jobb med att ta hand om utveckligsstörda personer. Han får se livet med andra ögon och lär sig att hålla löften och att alla människor är lika mycket värda och alla har samma valmöjligheter bara man visar förtroende och respekt. Alex lär sig med att tillsammans med andra så är man starkare.
Detta är också en "måbra-film" som jag skrattade mycket till. Man får sig verkligen en tankeställare och i slutet kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Så fin. Önskar att fler kunde bli som Alex.
4/5



 

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela