PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

"en duktig flicka"

Publicerad 2012-08-23 09:40:47 i Lina,

Började dagen med att alarmet på telefonen gick igång runt sjutiden. Znoozade och typ en halv sekund senare ringde M och sa godmorgon. Jag har oro i magen och jag känner mig spänd och på min vakt. Som att jag väntar på att helvetet ska braka lös. Som alltid, förr eller senare.
Ätit mannagrynsgröt som jag brände i botten, försökte muta katten till att bara äta torrfoder. Det gick inte, finsmakare som hon är.
Jag borde också fokusera idag, som någon annan ska. Göra det jag ska.
Som förväntas av mig... Eller vänta lite här nu...? Som förväntas av mig? Vem är det som tror sig ha rätten till att förvänta sig saker av mig? Alldeles för många och jag är dum nog att gå på det.
Vädret är mulet med inslag av regn. Många skulle beskriva det som "grått och trist". Men inte jag. Inte idag.
Det är bra att det är grått och trist idag. Det passar min mentalitet för dagen.

Jag skriver kanske senare idag, nu ska jag gå och vara "en duktig flicka". En sådan som du vill ha. En glad sådan. Vad händer annars?
Todeloo.
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela