PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Leilas Rocky Road

Publicerad 2012-12-06 16:08:32 i Emily januari 2012 - april 2013, Recept,

Lilla s ville egentligen varit ute nu i eftermiddag. Men märkte på hemvägen från dagis att hon blivit hostigare, och eftersom hon varit ute hela dagen med dagis så tyckte jag att vi kunde vara inne lite nu i eftermiddag istället. När jag sa att vi skulle baka godis, så var det inga problem ;)

Läste runt på nätet lite, och många rekomenderade Leilas recept på Rocky Roads, så provade att göra dom. Och jag kan bara hålla med, Herre guuud vad goda, dom kommer ta slut snabbt. :D

LEILAS ROCKY ROADS
Färdigt på ca 40 minuter

Ingredienser
600 g mörk kvalitetschoklad 70 % (eftersom jag inte är så förtjust i mörk choklad, så bytade jag till ljus).
2 påsar dumle
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter (jag tog mandlar istället eftersom jag hade det hemma)

Sen la jag till en liten påse med rosa/vita skumtomtar

Gör så här
1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad.
2. Dela dumlen, mandlarna och skumtomtarna i lite mindre bitar och blanda sen med alla andra ingredienser.
3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp (jag klädde formen i bakplåtspapper så det inte skulle fastna). 
4. När kakan har stelnat, skär upp den i önskade stora bitar.



Perfekt när man är höggravid och har en fyraåring hemma. Supergott och superenkelt! :D

/E


Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-12-06 21:27:53

Åhh så gott med Rocy road!!
Jag har också bf 25/12 :)

Svar: Åh vad kul att vi har BF samma dag. :)
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela