PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Mamma-bloggar och BB-väskan

Publicerad 2012-12-12 11:57:46 i

Det är tur att man läser andra mamma-bloggar, så man inte glömmer någonting. 
Läste Denises blogg för ett par dagar sen, och då hade hon packat en väska till sin son eftersom han behöver barnpassning när dom är inne på förlossningen. Själv har jag inte alls tänkt på det. Eller, vi har ju såklart barnvakt till lilla s, men har inte tänkt på att att en väska behöver packas till henne. Så det måste jag göra idag, så den är klar att bara ta när det är dax. Lite ombyten, någon leksak, tandborste. :) 

Packade ner en tandborste, tandkräm och sprutorna i mina väskor nu med. Så nu är ALLT klart (tror jag). Inte värre än att sambon kan åka hem och hämta något om det skulle vara så. Men det viktigaste är med.
Så här ser mina väskor ut: 

Till bebis
* Kläder. Packade ner 3 bodys, 2 byxor, 1 tröja, 1 pyjamas, strumpor och bomullsmössa.
* Inotynol. Salva mot röd rumpa. Man får säkert med någon salva på BB, men inotyolen är bäst.
* Napp
* Snutte
* Overall
* Filt
Blöjor och våtservetter får man på BB. Så det behöver man som tur är inte knöka ner.

Till oss:
* Snacks, dricka
* Mapp med viktiga papper (Blodgrupp, förlossningsbrev och id)
* Lipsyl. Man blir väldigt torr om läpparna av lustgasen.
Kamera
* Bindor
* Amningsinlägg
* Kläder. Mjukisbyxor, underkläder, strumpor och 2 t-shirts.
* Toalettartiklar. Tandborste, tandkräm, totte, schampo, borste.
* Små handdukar (till amningen och att lägga över axeln när bebis rapar)
* Vattenflaska
* Sprutorna

Sen mobilen har jag alltid på mig, och jag ser till att den är laddad varje natt. Laddaren måste med. Men jag hoppas vi inte glömmer det. :P 
Babbyskyddet är i bilen.
 

Tror som sagt att jag fått med allt som behövs. Eller?. :)
 





/E



Kommentarer

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-12-12 13:18:25

Toalettartiklar; "Totte"? Vad är Totte? När jag var liten så kallade jag toalettborsten för totte. Och jag hoppas verkligen att du lämnar den hemma ;P

Svar: HAHAHAHA. Toalettborsten får stanna hemma. Kanske är skånskan ;) Totte är ett annat ord för hårband ;)
positivaarne.blogg.se

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-12-12 16:04:12

Hahahahahaa WTF, har aldrig hört någon kalla hårband för Totte? :p Tofs kallar vi det i Stockholm ;)

Svar: Ja, tofs säger vi med. Tofts, totte, hårband. Vi säger väldigt mycket olika :D
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela