PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Dagis och Läkaren

Publicerad 2012-02-01 15:54:39 i

Hämtade dottern på dagis och sen gick vi vidare till vårdcentralen eftersom jag kännt mig krasslig länge. Har fått ont i vänster lunga när jag hostar, och anstränger mig.. så ville försäkra mig om att det inte var någon lunginflammation eller så. Det var det inte! Pheu! Men han sa att jag hade luftrörsinfektion (luftrörskatarr), och inflammation i bröskorgsväggen. Detta skulle gå över av sig själv, jag skulle ha tålamod. Om jag hade mycket ont så skulle jag smörja med voltaren över bröstkorgen eller ta panodil. 

I alla fall.
Jag och dottern gick inom affären och köpte en varsin banan som vi åt på vägen hem. Sen gjorde vi iordning smoothisen som jag nämde i tidigare inlägg. Jag ska börja med kvällsmaten (ratatouille), och dottern leker med en kompis. 

Ikväll händer inte allt för mycket. Tror bara jag ska ta en supervarm dusch, mysa ner mig med sambon i soffan och bara dega!

 

 

/E

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela