PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Hemkommen

Publicerad 2012-02-05 21:17:03 i

Nu är jag och lilla s äntligen hemma igen. Har varit en jättemysig helg. Vi började med att åka hem direkt till min syster och hennes familj. Där blev det matlagning och lite mys innan vi åkte och köpte presenter till barnkalaset (nejdå, vi var inte sent ute!), sen blev det en snabbis hem till vår mamma (barnens mormor) innan vi tillslut körde till badhuset och barnkalaset. Lilla s var helt galen och gick emellan lilla och mellan bassängen hela tiden. Hoppar i, hamnar under vattnet, åker "stora" kanan, tar simglasögonen på sig och "dyker" under vattnet trots att hon aldrig gått på simskola. Helt orädd. Än en gång gör hon mig så stolt!
Sen vidare hem till min bror och deras familj (och lilla s andra kusiner), där blir det mycket lek och bus innan dom tillslut somnade klockan 22.30. Slutade med att vi vuxna med la oss då. Helt utmattade. Haha :D
Fick sovmorgon idag och det blev lite bus innan jag tillslut fick passa alla barnen ett par timmar innan jag och lilla s skulle ta tåget hem. 

Söndagar är alltid sega. Man är trött, utsliten och har ingen energi. Så väl hemma så blev det bara att laga mat. Sen har vi kollat på film och på bingolotto (i hopp om att vinna någonting), men inte ett öre vann vi. 

I morgon är det ny vecka. Andra veckan i februari, och tiden bara springer iväg. Lilla s ska leka med en kompis från dagis (eller förskolan som det heter nu) hela eftermiddagen. Mys mys!



Lite (onödig)fakta som ni kanske inte vill ha såhär på kvällskvisten.. men visste ni att vi i genomsnitt sväljer 14 insekter om året när vi sover?





/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela