PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Turkos!

Publicerad 2012-07-31 14:46:24 i Inredning,

Snart är det dags för mig att säga "-Hej då orange och hej turkos!".
Jag pratar såklart (?) om inredningen här hemma som just nu består av orangea accenter men som alltså snart ska bytas ut till turkos.
Jag är helt såld på turkos för tillfället och hade jag inte kunnat lägga band på mig själv hade jag förmodligen gått bananas på det turkosa temat och målat, fixat och donat! Och visst, turkos är en färg jag aldrig kommer tröttna på. Däremot tycker jag det är kul att byta "färg" här hemma ibland.

Mitt drömhem är vitt och med svarta "stora" detaljer (dvs, typ ramar och sådant man kanske inte kan/vill byta så ofta). Jag älskar den kontrasten som uppstår när vitt möter svart. Det har jag alltid gjort.
Men nu är det alltså turkosa accenter som ska smyga sig in i vårt hem inom en snar framtid och jag har snurrat runt här på nätet nu och hittat några riktigt smaskiga inspirationsbilder! :)




Vad tycker ni? Jag blir helt lycklig och pirrig i hela kroppen av att se dessa bilder! Det här går jag igång på!
Todeloo!
/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela