PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Jag inväntar regn

Publicerad 2012-06-26 16:41:16 i Lina,

Jag inväntar regn. Jag vill att det ska dofta lugn. Smaka lycka i min mun när jag drar in fuktig luft ner i mina lungor. Andas ut ångest. Låta vattenpärlor dansa på min panna och landa på mitt bröst. Sträcka armarna mot en molnig sky. Känna styrka strila ner genom mina fingertoppar och fyllas av kärlek. En rak stig att följa och veta att jag kommer fram, att jag når ett slut av ljus. Jag vill känna årstiderna komma och gå. Jag vill se, känna och än en gång andas. Se äppleblomster falla mot marken och bytas mot saftiga röda äpplen, äpplen som i sin tur faller till marken och finner ett hem i en korg på väg hem till någon annan eller förmultna och bli ett med marken. Den mark som byts ut från grönt till vitt. Ett täcke som omsorgsfullt bäddar in vår moder jord i väntan på att få spricka upp, bli till vatten som ger näring till ett nytt, men välkänt grönt täcke år efter år. Ännu en gång ska äppleblommor falla till marken och jag vill vara där. Jag vill vara med och fylla mina lungor med fuktig luft och andas ut ångest.

Todeloo.
/Lina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela