PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Tema: Kärlek

Publicerad 2012-06-05 10:21:53 i

Så var det där med kärlek. Kärlek för mig kan vara, och betyda så himla många olika saker.
Man kan ha kärlek till en speciell plats, till mat, till en sak men framför allt till en viss person. Och ska jag beskriva ordet kärlek så är det med orden: tillit, villkorlöst, glädje, passion, frihet och respekt. Kärleken till min sambo är större än någonting annat. Ni vet som när man var 14 och var alldeless nykär och det pirrade i kroppen? När man hela tiden vill ligga nära. Tätt, tätt inpå (utan att kväva varandra). Känslan man har när man kan berätta allt för sin partner, utan att det ska bli bråk. När man vill skratta, le och "bara vara". Och sen, att aldrig vilja leva utan honom. 
Jag kan inte tänka mig ett liv utan min sambo. Han får mig att må bra och jag kan alltid vara mig själv tillsammans med honom. 

Sen har vi såklart kärleken till min dotter. Kärleken till henne är så stor, och jag skulle verkligen kunna göra allt för henne. Det är så himla viktigt att visa och lära sitt barn vad som är rätt och fel och hur man ska behandla andra, och det gör man bäst genom att behandla barnet på det sättet med. Respekt tycker jag är det viktigaste här med. Vad som än händer så kommer jag alltid att älska min dotter - hon är en del av mig. Även om vi har våra bråk och hon har sina trotsperioder. Vårat band kommer förändras både en och två gånger under hennes uppväxt, men hon kommer alltid att finnas där. (Det sägs ju att ilska och trots är bevis på kärlek, och att om man vågar vara arg så är det ett tecken på tillit)


Dom finaste, bästa och underbaraste på denna jord!

Jag älskar er!




/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela