PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Två tips till er!

Publicerad 2012-06-27 11:34:33 i Lina,

Hej, hopp och galopp!
Blev precis väldigt glad då jag upptäckte att min favoritförfattare, Martina Haag kommer ut med en ny bok i augusti! :) Den kommer skilja sig lite från hennes tidigare böcker och fungera både som roman och peppningsbok för att komma igång med träningen, så här står det på baksidan:

"Det är ju nu som jag bestämmer vad jag ska ha för slags liv fram till döden. Ska jag bara acceptera min tantkropp och lulla på? Ska jag leva med att flåsa som en valross och torka mig i pannan med en liten äcklig näsduk bara för att jag har sträckt mig efter ett paket jäst inne på Konsum. Ska jag verkligen det? Att vara fånge i en kropp som inte riktigt funkar. Nej! Det här går inte längre! Andaktsfullt sätter jag på mig springkläderna. Jag tänker börja försiktigt och inte göra det klassiska nybörjarmisstaget. Många sticker ju ut och tokspringer två mil det snabbaste de kan, kräks, gråter och hatar löpning resten av livet. Jag tänker börja på helt motsatt sätt. Jag ska springa enormt långsamt idag, och bara hålla på tills jag känner att det inte är kul längre, tills det gör ont eller blir obehagligt. Jag ska testa hur långt jag orkar springa utan att stanna, och sen kan jag gå tillbaks hem igen. Bra. Brabrabra.

Tolv minuter! Jag sprang i tolv minuter utan att stanna. Fan, vad jag är bra. I morgon blir det tretton. Det måste gå. Kan jag tolv, så måste jag kunna tretton.
"

Heja, Heja!

Det jag älskar med Martina Haags böcker är att hon skriver på ett lättläst och humoristiskt sätt som gör det väldigt svårt att lägga ifrån sig boken. Det är väl det enda "minuset", att boken går alldeles för fort att läsa ^^ Jag har läst alla hennes böcker och det är med spänning och förväntan jag längtar till den nya boken kommer ut :)


Tips nummer 2:
Duschkrämen från Yves Rocher med Ylang Ylang. Finns ingen duschkräm som kommer i närheten av hur gott den doftar! Jag har hållt mig ifrån den ett tag, men det har ingenting med produkten i sig att göra utan pga dåliga vibbar från en tid då jag jobbade för detta företag.
Men det allra bästa med den här och alla produkter från Yves Rocher är att dom inte är testade på djur! Finns liksom ingen som helst anledning till det så handla hos Yves Rocher och The Body Shop, så får du inte bara toppenprodukter utan kan även handla och använda produkterna med gott samvete!



(Yves Rocher uyttalas förövrigt inte "Yves rokkas" eller andra liknande uttal jag hört hur många gånger som helst och fått rätta till det. Utan det uttalas ungefär "Yv roshé". Så nu vet ni det ;)

Todeloo!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela