PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Bråkstakar

Publicerad 2012-03-13 09:54:00 i

Lilla s är inne i en sen 3års-trots (eller är det 3½års trots?) . Hon testar mig hela tiden, och kan inte göra någonting själv längre. Inte ta på sig kläder, inte leka själv, inte gå på toaletten själv, inte äta själv, inte sova själv. Allt detta kan bli väldigt frustrerande i längden. I går tog det 2h att lägga henne och sen kom hon in till oss vid 01, därefter vaknade hon fyra gånger. Ca 02.30 ville hon gå upp och äta frukost (jag och stora S var inte lika sugna på det), hon somnade till slut om och var lagom trött när det var dax för dagis i morse.
Som tur är är detta bara en fas, och det går över och oavsett hur mycket vi tjafsar så kommer jag alltid älska henne lika mycket.
Oftast slutar det med att vi sitter och myser i soffan eller i min och stora S säng. (Betyder det att hon har vunnit?)

Sen har katten varit ute och slagits igen. Kattaskrälle. Nya sår på öronen och på huvudet, nu när dom andra läkt så fint.. så nu får han inte gå ut tills han ska kastreras på torsdag. Han är sådär lagom arg och galen på oss. Hela morgonen har han suttit vid dörren och jamat, när vi inte kom och släppte ut honom så gick han till sovrummet och jamade nedanför sängen. Det slutade med att han protesterade och gjorde behov nummer två utanför lådan. Tack för den! Inte nog med det, när jag och lilla s skulle gå till dagis så försökte han smita ut när vi skulle gå ut genom ytterdörren. 

Verkar som han gett upp nu, för just nu ligger han brevid mig här i soffan och sover.
(Ha! Där vann jag!)




/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela