PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

3 in 1

Publicerad 2012-05-21 20:30:07 i Lina,

Hej,

1. Köpte "nya" loka med jordgubb/lakrits idag. Vet inte riktigt om jag gillar den eller ej. Men nja, jag tror inte jag kommer köpa den igen i första taget iallafall.

2. Förra helgen (alltså inte den som var precis) var M och jag iväg på en liten tripp till en annan stad, köpte lite blommor och strosade på stan. På vägen dit får vi en långtradare bakom oss som uppträdde minst sagt märkligt och framförallt obehagligt. Han körde J-Ä-T-T-E-N-Ä-R-A vår bil och började tuta och ha sig, han var inte många cm ifrån att köra in i bilen! Han körde 90 på alla sträckor, även där det var 70. Så jag sa till M att jag tycker vi ska ringa polisen. Så han ringde medans jag skrev ner alla uppgifter i mobilen om lastbilen, registreringsnummer, att det var en finsk bil och vilket företag han körde för m.m.
Polisen sa att dom skulle skicka en bil och efter en liten stund möter vi en polisbil som vi ser vänder efter lastbilen och blinkar in honom på en P-ficka. Efter det visste vi juh inte vad som hände men det kändes skönt att inte ha honom bakom oss längre och att polisen faktiskt tog det på allvar.
Men nu, höromdagen fick vi höra av ett par vänner som känner en lastbilschaufför som hade berättat för dom om en finsk lastbilschaufför som blivit stoppad den dagen, på den sträckan och han hade 2.26 promille i blodet!!!
Usch, obehagligt. Tänk vad som hade kunnat hända....?!

3. Har även haft en jäkla beslutsångest idag (inte så ovanligt, men ändock). Jag skulle köpa några plastbackar att ha underkläder och strumpor i till garderoben. Plastbackarna finns i fyra olika färger och jag hade jättesvårt att besträmma mig för om jag skulle ha lila, blå, svart eller vit. Jag stod jättelänge och funderade och tog till slut lila. Egentligen har det väl ingen betydelse eftersom dom ska stå i en garderob... Men ändå ;)
Beslutsångest nummer två och gånger 2 kom när jag letade solglasögon. Jag var inne i 4-5 affärer och provade 4-5 solglasögon i varje butik. Tillslut kom jag fram till tre par som jag stod och valde mellan. Jag provade säkert dessa tre bågarna 10ggr var, minst! Stod säkert framför spegeln i 20-minuter utan att överdriva. Till slut fick jag bara säga till mig själv att "Det här blir bra" och gå till kassan, fast jag fortfarande kände lite ågren då.. hahaha! Ja, jag säger då det ;)



Todeloo!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela