PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Premiärdopp

Publicerad 2012-05-22 11:05:13 i

inte lika fint väder idag, även fast det är tokvarmt. Solen är i moln och det blåser lite som tur är. 

Igår hoppade lilla s i stora poolen (hon struntar i om det "bara" är 23 grader), och strax därefter hoppade även stora S i. Jag är förkyld, så kände inte att det var så lägligt att hoppa i. men dom två tyckte det var skönt. Lilla s ville bada mer så det blev att vi tog fram hennes pool med, och där badade hon till strax innan läggning. Galenmajja!


Tiden har redan flögit förbi idag och det är snart dax att hämta lilla s från dagis igen. Hon går idag, så det kommer nog ta sin lilla stund att gå hem. det som vanligtvis tar 30 minuter, tar i stället 1h. Skyller på att det är för mycket att titta på, på vägen. Det är hästar, tuppar, hönor, bussar, lekplatser, skogen (dungen), osv. Men vad gör det? Vi har all tid i världen, och så länge hon går så tycker jag att det är helt okej. Man kan ju knappast begära att en 3½-åring ska gå rakt och ordetligt i 3 km. 

I morgon blir en lång dag för mig. Kommer vara ensam hemma hela dagen. Stora S jobbar och lilla s ska iväg till Skånes djurpark med dagis och kommer inte hem förens runt fem. Jag får passa på att tvätta och byta sängkläder, och sen bara ta hand om mig själv. :) (eller, ingen som har lust att komma och hälsa på?)



/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela