PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

dessa män

Publicerad 2012-11-13 16:37:44 i

Stora S har varit hemma idag pga migrän. Så han låg hela förmiddagen och jag hade tänkt städa, men blev att jag också låg. Vilket verkligen behövdes då jag var jättetrött. Men efter ha hämtat lilla s från dagis så ville jag börja med städningen. Just bara för att jag inte gjort ngt under förmiddagen, och här såg verkligen ut som en svinstia. Frågade stora S om han kunde hjälpa mig lite, då hans migrän mestadels försvinnit. Jo, hjälpa mig kunde han.. men hans svar blev "what you want me to do?" , öhhhh? Sa jag inte det precis? Med städning, HALLÅ? Vad gör man när man städar? Slutade med att han bara dammsög. (En sak som jag alltid gör typ sist av hela städningen), men orkade inte diskutera. Sen satte han sig i soffan och det gjorde mig mer irriterad, så gick runt och surade samtidigt som jag städade. 
Kan säga att det inte gick så bra. Städningen blev bara halvgjord och nu är jag fortfarande irriterad även fast vi är "vänner" igen. 
Dessa män, tror dock inte att det bara är min man som är sån. Eller? Jag kanske är helt superlöjlig. Jag skulle ju ha gjort det själv eftersom han skulle jobbat. Men tänkte att eftersom han ändå var hemma kanske han kunde hjälpa mig, men icke. (Eller jo, med dammsugning), kanske borde vara liite tacksam?
 

Nu behöver jag bli på bättre humör känner jag. Men hur? 
Kvällsmat, en dusch och sen sova kanske?

/E

Kommentarer

Postat av: Rebecka - med lillkillen i magen ♥

Publicerad 2012-11-13 16:43:04

Förklara lite nätt för honom i vilken ordning du brukar göra det och att dammsugningen blir totalt onödig om man ska damma och sådant. :)

Svar: Han borde veta hur man gör. Det är ju inte så att han aldrig städat innan ;)
positivaarne.blogg.se

Postat av: Rebecka - med lillkillen i magen ♥

Publicerad 2012-11-13 18:24:59

SV: Bara för att han borde betyder inte det att han faktiskt gör det, tänk på att han är man. Många av dem är lata och är inte så mycket för att vara nogrann :/

Svar: Jo. Men att han är man är ingen ursäkt tycker jag.
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela