PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

"Du kan sova nu mamma!"

Publicerad 2012-11-14 21:34:00 i

Låg och mös med lilla s i vår säng och kollade på Bolibompa. Blev trött på att hon inte kunde ligga still, och på att hon gick ut och in i rummet. Så sa åt henne att hon fick komma och mysa för jag inte ville ligga där inne själv och att jag skulle gå ut till vardagsrummet annars. Då sa hon "Men mamma, jag kan hämta en nalle. Så blir du inte ensam". - Sant, så sant. Men förklarade att jag ville ha henne, och att jag ville mysa innan hon skulle sova. Då gick hon in i sitt rum. Hämtade sin kuddnalle. Gav till mig och sa: "Så, du kan sova nu mamma om du vill!" 
Kan man göra något mer än att le och tacka? :)



Blev nästan att hon nattade mig istället ;) 

Vi har lite som regel att efter sagostund (massage och klining på ryggen), så ska hon ligga kvar i sin säng. Hon kan ligga och småsjunga, leka eller läsa. Idag läste och lekte hon till klockan nio. Tror det är någon som kommer vara trött i morgon!
 

Någon mer än jag vill säga.. 
 

/E



Kommentarer

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2012-11-14 21:52:39

Hihi, ja dessa nattningar, blir aldrig som man tänkt sig :)

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-11-14 22:13:55

Men åh så söt hon är. ^^
Hon tänker på dig i alla fall ;D

Svar: Ja, verkligen. Barn överhuvudtaget är härliga med alla kommentarer och dom är ju alltid så ärliga :))
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela