PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Förlossningen

Publicerad 2012-11-08 18:58:00 i

Vilken dag det har varit idag. Herrejösses!
(Varnar känsliga läsare)

Började egentligen för tre dagar sen, att det började sippra fostervatten. Men då var det inte så mycket, och jag trodde det var flytningar. Men sen började det liksom.. rinna. Inte mycket, men ändå så det blev blött. 
Ringde till min BM i morse och frågade om detta var normalt (eftersom jag har typ "mensvärk" med). Hon sa att det kunde vara normalt, men också att det kunde vara ett tecken på att det var på G. (REDAN??)
Ringde förlossningen och dom bad mig komma in kl 11. 
Kan säga att jag blev så jäkla nervös. Ingenting packat ännu, Har inte köpt hem allt (så som blöjor osv).. så hade lite panik ett tag där. 

Det var bara att lämna lilla s på förskolan, in och skriva på faderskapsintyget och att vi vill ha gemensam vårdnad. Som vi hade tid för idag. Sen hem, ta ut Kacper och sen köra till förlossningen. 
Även om det inte kändes som att det skulle vara på G med bebisen, så var jag ändå så jäkla nervös. Och hur gärna jag än vill att hon ska komma nu, så vill jag ändå att hon ska vara kvar ett tag till i magen och färdigutvecklas helt. 
 
Väl inne på förlossningen så kännde barnmorskan på magen, och på hur bebisen låg. Sen fick jag ligga med en CTG-apparat i 25 minuter ungefär. Den kollar hjärfrekvensen och om man har några värkar, fick trycka på en knapp varje gång lillan sparkade + att jag fick kolla blodtrycket. Men det såg bra ut. Ingenting som tydde på att det börjat. 
Men barnmorskan ville att doktorn skulle kolla på mig, så fick gå och ta en snabblunch och sen komma tillbaka. När jag kom in till doktorn undersökte både han och barnmorskan mig. Dom kollade livmoderhalstappen och om dom kunde se att det kom fostervatten när jag hostade. Men just då kom det inget (såklart)

Doktorn sa att det troligtvis inte var vattenavgång eller att det var vatten som sipprade. Och skulle det vara så att det var fostervatten så gjorde det ingenting efetrsom det sipprade såpass lite. Han sa däremot att jag hade infektion i underlivet och ska ta tabletter 3 kvällar nu och hoppas på att vätskan/flytningen/vattnet försvinner. "Mensvärken" kunde med vara normalt.

Körde hem, släppte ut Kacper igen och sen hämtade lilla s från dagis. Åkte direkt till apoteket och sen för att inhandla det "sista" (iaf det nödvändigaste). Blöjor, nappar och våtservetter är fixat nu. I morgon ska jag packa BB-väskan och lägga i alla papper i väskan med. Sen ska jag skriva förlossningsbrev. Detta blev en "wake-up-call" för oss. För det ÄR nära nu, och lillan kan faktiskt bestämma sig för att komma när som helst.




Och som jag sagt innan så är denna graviditeten så himla olik min förra graviditet, sen är det ju alltid bättre att vara på den säkra sidan och kolla en gång för mycket, än en gång för lite. 

Allt såg jättebra ut med lillan i magen iaf, och hon simmade runt i massor av fostervatten. Fick ett väldigt snabbt ultraljud med, helt underbart :) 
Det viktigaste är ju att hon mår bra!


Är riktigt trött nu, åkte hemifrån 08.45 i morse och var hemma igen 17.00, bara hemma 2 snabbisar som sagt. 

Ska snart natta lilla s och sen ska jag med sova! I morgon är det 4-års kontroll för lilla s.


/E

Kommentarer

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-11-08 19:57:26

Men åh! Hoppas hon får ligga kvar ett tag till i alla fall och bli så pass stor att hon klarar sig utanför magen utan massa slangar och hjälp.

Klappa magen från mig och säg åt bruden att stanna där inne i alla fall i två veckor till! :)

KRAM!

Svar: Ja, det hoppas jag med. Som sagt, ettpar veckor till där inne. 7 veckor för tidigt vill jag helst undvika. :)
Tack, ska jag göra!
Kram
positivaarne.blogg.se

Postat av: Nina - med lillflickan i magen

Publicerad 2012-11-09 11:59:37

Iiiiih! :D Jag blir nästan mer upprymd när det gäller din graviditet än om min haha :D Har nog inte fattat att min också ska ut snart... ;O
Måste börja leta födelsepresent till er flicka redan nu om det visar sig att hon är så otålig .. ;P

Svar: Haha. Din bebis kanske kommer snabbare, man vet ju faktiskt aldrig :D Åh, tänk vad mysigt att träffas med våra små sen! Aw, det behöver du inte. :)
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela