PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

I en skugga av en framsida som inte finns

Publicerad 2012-11-05 15:27:00 i Lina,

När man växer och blir stor så vet man plötsligt vart värken bor. Någon som känner igen det där?
Spring, du har varit stygg! Spring så fort du kan. Jag kommer ifatt dig. Eller är det jag som ska springa? Eller smiter jag då? Så många frågor men inga svar. En välkänd fras. Dina ord tränger in i mig, men fastnar ej. Sant, eller falskt. Falskt eller sant? Som en blomma som sorgset blir rånad på sina kronblad. Älskar, älskar inte....
Nirvana =Malmö, visa mig vart du finns! Jag ser dig ej men jag vet att du finns.... Jag vill bli upplyst, nu. Ge mig kärlek, frid och ljus. Det andra kan jag redan. Jag vill inte leva på baksidan längre.
Please give me a sign.
Du är överallt!


Hej och hå! Livet tränger sig på
och jag kan bara försöka förstå
Men det kommer aldrig att gå
inte ens om jag står på tå

Todeloo.
/Lina
 

Kommentarer

Postat av: Kompakt

Publicerad 2012-11-05 18:58:02

Var gärna med i vår tävling, veckans blogg här: http://kompakt.blogg.se/2012/november/bli-veckans-blogg.html# lätt som en plätt att vara med. / kompakt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela