PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Kvällsinlägg

Publicerad 2012-11-15 21:23:00 i

Ja, hur gick det egentligen med sovandet i förmiddes? Jag drabbades av Alfons Åberg-syndromet ("jag ska bara") och gjorde allt annat än just sova. Suck på mig själv.
Varför ska det vara så svårt att sova på dagen? Är det bara för att jag vet att det tar sån tid att somna, och att det sen inte känns lönt att sova? Eller är det för att jag vill hinna med så mkt som möjligt när lilla s är på dagis?  

Gah, blir så arg på mig själv. Blir ännu mer arg för att jag inte lägger mig i tid på kvällarna. Måste inse att jag inte kan vara uppe till 23 längre.
Även fast jag är dötrött redan klockan 18 så "tvingar" jag mig själv att vara vaken mer.
Hur dum får man bli egentligen?

Som nu tillexempel. Jag borde åtminstone ligga nerbäddad och med avstängd TV. Ska upp tidigt för att åka till läkaren med lilla s i morgon och sen träffa Nina. Istället sitter jag här och bloggar och har TVn på i bakgrunden och väntar på att klockan ska bli lite mer så jag kan lägga mig och sova
(precis som jag inte får lägga mig innan 22).


Någon som har botmedel mot Alfons Åberg-syndromet?


 
/E


Förresten; Linas mamma gissar på att lillflickan kommer den 19. Välkommen i "gissa-listan"! :)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-11-15 22:45:19

Kommer du fram till ett botemedel så finns jag här som mer än gärna tar emot tips!

Min mamma sa något om att dricka varm mjölk innan man ska sova. Känns som något gammalt husmorstips, men kanske värt ett försök? :)

KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela