PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Läkarbesök

Publicerad 2012-11-21 19:48:24 i

Kom in tidigare till läkaren och var där ungefär 10 minuter. Tur att jag hade annat att göra i stan efteråt, annars hade det knappt kännts lönt. 40 minuter buss in, och sedan vara där 10 minuter och sedan 40 minuter buss hem igen. Riktigt roligt är det inte att åka buss ;)
Alla prover som togs förra veckan såg bra ut och läkaren trodde inte det skulle vara några problem med att ge mig epiduralen. Men att det måste ha gått dessa 10 timmarna. Men som han sa, så går inte allt på en timma. Man har ju sammandragningar, värkar och så, innan man kommer in i den "aktiva" delen. Så han skrev in lustgas och epidural i min journal. Så det känns bra, precis vad jag ville :) 

Mötte upp Nina och sedan åkte vi ut till Väla, eller ja.. IKEA faktiskt. Blev en sen lunch och massa prat. Meningen var att vi skulle gått lite på Väla med, men tiden sprang iväg, så vi tog bussen tillbaka in till stan för att hämta ut mina sprutor på apoteket innan jag åkte med stora S hem. Det är bra när han jobbar i närheten av där man är, så man slipper ta bussen. Den är ju inte så rolig som sagt ;) 

Skönt när man får nya vänner som man verkligen trivs och kan vara sig själv med. Är riktigt glad över att ha "hittat" dig Nina! :) 


Resten av kvällen ska spenderas i soffan, kanske med någon film senare. 



Fick förresten sånt sug att börja julpyssla efter vi varit på IKEA. Är det för didigt för det? ;) Haha. 
 
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela