PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

My goooood!

Publicerad 2012-11-02 18:41:00 i

Har varit ganska aktiv idag. Lämnade lilla s hos grannen så hon kunde leka av sig lite där, och jag fick tid att städa. Efter jag hämtat lilla s igen så PANG! Fick så jäkla ont i ryggen, och det håller fortfarande i sig. Hade påbörjat maten, så det var bara att fortsätta, samtidigt som jag höll i mig i diskbänken för att inte ramla.

Har provat strecha ryggen, fått massage och sitter just nu med värmedyna. Men vet inte hur jag ska sitta för att det ska hjälpa. Det gör fruktansvärt ont, har varit nära på att börja gråta ett par gånger. 
Igår fick jag ont "där nere" och ringde min bm som sa att det mycket väl kunde vara svamp och jag fick åka till apoteket och köpa Canesten. Men du har det alltså smällt till ordentligt i ryggen med, hela ryggen. Kan det ha ngt samband?

Får avvakta till på måndag och har det inte gått över får jag nog ringa min bm igen. 

 
 
Uppdatering.
Ligger just nu med 38.8 i feber med. Fryser som faaaan! 
 



/E

Kommentarer

Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Publicerad 2012-11-02 21:08:37

Men usch då det låter inget vidare. Förstår det som att du är gravid? Har du kollat så du inte går med någon urinvägsinfektion? Vet ju inte vart smärtan sitter i ryggen på dig eller om du har ont i urinröret när du säger "där nere", men går du med en UVI så kan den ju gå upp till njurarna och ge smärta på ett visst ställe i ryggen. Jag skulle kolla upp mig om jag var du eftersom du verkar ha så pass ont och nu även feber.
Krya på dig och var rädd om dig.
-------
Var gärna med och tävla om ett presentkort på 300kronor hos partytajm. Den pågår till imorgon och instruktionerna till tävlingen hittar du i detta inlägg: http://lottizdays.blogg.se/2012/october/tavla-om-ett-komplett-kalas-hos-partytajm.html
Var uppmärksam på att fylla i uppgifterna via länken i inlägget om du vill vara med.

Svar: Ja, jag är gravid i v 33. Det är mycket bättre idag. Känner inte av någonting alls i ryggen, febern är nästan borta och det är bättre "där nere". Har aldrig haft UVI, så vet inte hur det känns. Min syster hade problem med njurarna när hon var gravid, så var nära att ringa sjukvårdsupplysningen i natt. Men somnade till slut.

Som sagt mycket bättre idag, trött och lite feber bara. :)
Tack för din omtanke. :)
positivaarne.blogg.se

Postat av: Nina

Publicerad 2012-11-03 20:42:28

ush, krya på dig!! men det kan ju vara influensasymptom? man kan få extremt ont i ryggen då !
Hoppas det blir bättre snart .. alla sjukdomar känns så mycket värre när man är gravid ;O men vi är snart färdigbakade så håll ut !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela