PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Twilightpladder

Publicerad 2012-11-23 09:22:00 i Lina,

Morrn morrn!

Vi såg ingen film igår, vi tittade på "Historieätarna" på tv och sen gick vi och la oss, ganska skönt faktiskt att lägga sig någorlunda i tid :)
"Historieätarna" var ett intressant program tycker jag, igår handlade det om 70-talet och jag är ganska glad att jag inte växte upp då. Containerfynd och gelémat känns inte riktigt som min melodi direkt... Ska bli kul att se vad dom tar upp i programmet nästa vecka!

Ni som inte sett sista Twilight-filmen men ska göra det, läs INTE det här. Så, nu är ni varnade.
 
Jag hade nog alldeles för höga förväntningar på den filmen, och tydligen är jag inte ensam om att tycka att den inte är särksilt bra... Uff!
Den handlade bara om ihopsamlandet av vampyrer från alla världens hörn med gåvor, den ena töntigare än den andra. Däremellan var det sliriga kommentarer om vartannat. Den ena torrare än den andra.
Jag är väldigt detaljrik i mitt tänkande (som alla hsp:are tydligen^^) och jag gillar inte när saker inte är (väl) genomtänka eller lämnade åt slumpen!
Som M sa: "Du är för smart för sådana här filmer :)" ^^ hehe.

Men iallafall. När Bellas pappa fick reda på att Jacob var varulv då gick det till ungefär såhär;
Jacob sa till Bellas pappa att han hade något han ville berätta. Han förvandlades till varulv och sen var det ingenting mer med det. Ja, Bella och Edward blev lite sura, men inte märkvärdigare än så.
Inga följdfrågor, ingenting.

Jag menar, hade jag sett någon jag känt hela mitt liv förvandlas till en varulv helt plötsligt, ja, då hade jag nog reagerat LITE starkare än så och inte bara "svalt det". "Jaha, så du är varulv? Nämen vad trevligt!"

Ingenting berättades heller om att Bella blev vampyr för hennes pappa, det ena som sas (?) var "-Jag kan inte berätta något, du får vara nöjd med det" Och då var han det, Bellas pappa alltså. Ingenting nämdes till Bellas mamma, hon var inte ens med i filmen!
Sen då? När pappan åldras och alla runt omkring men inte Bella och dom andra vampyrerna? Jaha, vad händer då?!!?!?!??!! INGENTING, bara lämnat åt slumpen. Så jävla DÅLIGT! Dåligt, dåligt dåligt!


Sen undrar jag hur dom får ihop det här:
I förra filmen, när Bella var gravid så var hon tvungen att dricka blod för att bebisen krävde det, vampyrbebis... Visst jag förstår. Men vad jag inte förstår nu när jag sett sista filmen och dom berättat att ungen kan äta både vanligt mat och blod och ändå överleva för att hon är hälften vampyr och hälften människa, ja men då kunde hon väl för fan ätit vanligt mat även när hon var gravid?! Åhh, jag blir så irriterad! Gör om, gör rätt!

Sen det här jävla kriget man gått och väntat på och skulle bli spännande var ju så jäääääävla långdraget! Jag lovar det höll säkert på minst 15-minuter! Dom sa inte ett ord, bara slogs och slet av huvudet av varandra. Och sen till sist kommer det fram att det hela bara var en bluff. En av Alice´s syner! Gaaaaaaaaaah, så himla nödvändigt då att göra en halv film som ändå inte existerar av någonting.....
Nej, sämst!

Kanske den blir bättre med tiden. Nu har jag ju sett den och vet vad jag har att vänta. Men nej, bra var den då inte. Var väldigt många detaljer som liksom inte var ett dugg genomtänkta, varför lägga så mycket tid och pengar på något och ändå inte göra det ordentligt?
Jag har sagt det förut och jag säger det igen (som min farmor sa) "Ingen kan se hur lång tid någonting har tagit, men alla kan se hur bra någonting är gjort"

Ni som sett den? Vad tycker ni?
Todeloo!
/L

Kommentarer

Postat av: Rebecka - med lillgrodan i magen ♥

Publicerad 2012-11-23 13:00:19

Har du läst boken?
Jag blev iallafall fett förvirrad av alltihopa när jag försökte jämföra delarna med boken. Boken ÄR MYCKET BÄTTRE! End of story!

Svar: Nej, har inte läst böckerna. Men känns som att jag måste göra det :) Stämmer inte filmerna överrens med böckerna eller? :)
positivaarne.blogg.se

Postat av: Nathalie

Publicerad 2012-11-23 22:14:15

Såg den nyss. Fyfan vad deprimerande. Onödig film. Tyckt att de andra filmerna varit jättebra men den här förstörde allting. Förra filmen skulle ha varit den sista :)

Svar: Känner precis som du, dom kunde stannat vid den förra filmen, tycker också alla andra varit jättebra och förra filmen hade blivit ett bra slut! Som du säge, bara onödig film...
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela