PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Vecka 36 (35+0)

Publicerad 2012-11-20 09:50:10 i

"Din bebis väger nu ca 2,4kg och är ca 46 cm lång. Du kanske kan se en armbåge, fot eller huvud sticka ut på magen när den rör sig och sträcker på sig. 
Du har säkert känt av att barnet hickar ibland. Det sväljer fostervatten, kissar och tränar därmed matsmältningen. Barnet har hittills varit ganska skrynkligt men nu börjar huden räta ut sig. Navelsträngen är generellt cirka 50 centimeter lång och tjock som en tumme.
Det börjar bli trångt för andra organ nu, vilket förmodligen gör att du behöver kissa oftare och eventuellt har halsbränna. Broskbensfogarna i bäckenet mjukas upp pga östrogenet, det kan göra att du får ont i ryggen eller bäckenet. Även barnets tyngd  påverkar bäckenet att vidga sig inför förlossningen, är du omföderska så börjar barnet nu lägga sig till rätta med huvudet nedåt inför förlossningen."
 
Känner mig hyffsat okej förutom tröttheten och att jag blir lättirriterad. Men nu är det inte lång tid kvar (34 dagar) och vi längtar så himla mycket. Tycker inte det var länge sen jag berättade här på bloggen. Tiden går så otroligt snabbt! :)
 
 
Kanske är lite tjatig, men glöm inte gissa när ni tror bebis kommer, så lägger jag upp listan här snart igen :) 

/E


 

Kommentarer

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-11-20 10:48:14

Haha, diggar att det står "du kanske ser en armbåge, fot eller huvud sticka ut på magen"... Kevin brukade nämligen alltid säga
"Mamma, du vet nog när bebisen är klar för då kommer den komma ut ur naveln!"...
... men detta var innan den smarta förklaringen vi hittade i boken "så funkar du" ;P

Postat av: Nina - med lillflickan i magen

Publicerad 2012-11-20 12:42:30

Hmmm jag gissar på att det blir en dag innan dagen som Lilla S kom på . Om hon kom exakt på BF så tror jag bebis kommer en dag innan osv , så då får du räkna ut datumet själv ;) haha

Svar: Jag har ju BF den 25e nu. Summer kom en dag tidigt. Så du menar att bebisen nu kommer den 23e? (om jag förstår dig rätt) :)
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela