PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

I don´t like mondays

Publicerad 2012-10-01 16:43:00 i Lina,

 
Gå upp klockan tre mitt i natten. Köra i kolmörker. Möta fyra älgar. Köra hem med ett ledsamt hjärta och en vrede över att det är en tidig jävla måndagsmorgon. Parkerar snett och tänker "äääääääääähhhhhh, skit samma!", kliver ur bilen, suckar högt och sätter mig i bilen igen och parkerar rakt. Gör om, gör rätt. Måndagshäxa. Försöker somna om, ensam. Slumrar till och bli väckt av telefonen. Slumrar till igen och blir väckt gång nummer två av telefonen. Går upp till en mulen dag. Rotar fram arbetsbyxor ur soptunnan som blev slängda sex timmar tidigare, hittade vad jag skulle enligt mitt uppdrag i från samtal nummer två. Slänger tillbaka byxorna i soptunnan igen. Usch! Tvättar händerna. Äter frukost och skype:ar med Turkland. Pratar med Lollsan, duktig tös. Postar brev innehållande vad jag fann i byxorna. Kör vidare. Köper krukor och medelhavsjord. Planterar om. Där emellan klämde jag in en kopp kaffe.
Låt det blir torsdag kväll, nu! förihelvete.

Jag älskar mitt morgonhumör! Det kan förgylla en hel dag..... -_-

Todeloo!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela