PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Vad är det egentligen med den 8:e oktober?

Publicerad 2012-10-08 16:55:00 i Lina,

Idag är det ett år sedan jag flyttade hit. Det var en mycket konstig dag. Blandade känslor. En övervägande jobbig dag fylld av tårar och när jag tänker tillbaka på det knyter det sig i magen och det känns som att jag är tillbaka till den dagen. Det var inget lätt beslut.
Men det är inte ovanligt när det gäller mig att jag provar mina vingar på detta sättet, utan att veta om jag KAN flyga. Helst ska det vara från ett jättestort, högt berg med ett djävulslikt stup. Då, ja då kastar jag mig ut! Då får det bära eller brista och jag flaxar som bara fan för att lyfta. Adrenalinet pumpar och det är väl där någonstans, känslan infinner sig som gör att jag vågar. Att jag vågar göra dessa stora utsvävningarna.
Men be mig ringa och beställa pizza och du hittar mig i ett hörn, nervös och skakandes som ett asplöv: "Jag, ja...jag vi...vii...vill inte! Tänk om någon svarar?!?! Ahhhh...." Ja, sådan är jag....

Jag har dessutom haft mitt kära körkort i fem år idag, tjipp tjopp! Bara så där. Hur gick det till?

 

Tog en liten promenad innan idag. Det duggregnade mysigt och bladen runtom kring mig skiftade i rött, gult, orange och grönt, mycket, mycket vackert.
Köpte dessutom två kilo satsumas... Jag har redan ätit tre stycken och jag har bara varit hemma i cirka en halvtimme. Vi får väl se hur många det finns kvar innan kvällen är slut....

Todeloo!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela