PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Vecka 33 (32+0)

Publicerad 2012-10-30 08:29:44 i

 
 
"Nu väger bebisen ca 2kg och är ca 44cm lång. En del bebisar har redan fullt med hår på huvudet, medan andra bara har små fjun. 
Barnet sover ca 90-95% av tiden, men eftersom det är ont om plats i magen så känner du sparkarna ändå då bebisen vill ha mer plats. Fosterställning är i princip den enda ställningen bebisen kan ha i magen nu.

Du lägger förmodligen på dig ungefär 450 gram i veckan nu, framför allt därför att bebisen lägger på sig nästan halva sin födelsevikt under de sista sju veckorna av graviditeten. Försök äta bra också under den sista tiden.

Nu är magen ganska stor - du kan nog vänta dig ökad uppmärksamhet!"


Eftersom våran lilla tjej redan lagt sig med huvudet neråt (dock ej fixerad), så får jag ofta sparkar upp mot revbenen vilket inte är mysigt. Dessutom kan jag inte längre sitta/ligga hur jag vill, magen är för stor och bebisen ligger knas där inne, så jag får helt enkelt anpassa mig efter bebis. :) 

Det är tungt och som jag sagt tidigare så kan jag inte längre stå upp och ta på mig strumpor, att hålla balansen i duschen när man ska tvätta/raka benen, sen blir jag lätt anfådd. Kanske inte så konstigt ;) 


56 dagar kvar <3


 
/E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela