PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Att vara känslig är inte en svaghet

Publicerad 2012-09-08 08:27:00 i Lina,

I HSP forumet jag är med i frågade en medlem:

"Med tanke på att vi i vårt samhälle ofta benämner att vara känslig som att det skulle vara en svaget, eller något negativt, så undrar jag vilka delar av din HSP som är dina största styrkor?"

Här är några av svaren han fick som jag tycker är väldigt bra, och sanna!

"Jag "känner" in mycket.Stämningar och hur folk mår, på gott och mindre gott.Jag är hjälpsam och bryr mig "om" väldigt mycket. Jag är väldigt intresserad av människor och människors livshistoria.Konst, musik, litteratur, historia kan beröra mig väldigt mycket."

"Lyhördhet i alla sinnen!"

"Jag är bra på att lyssna och respektera mina medmänniskor och tränger mig inte på"

"Jag får en känsla att hsp.are står kvar på perrongen då samhällståget med turbofart susar förbi...hoppas ni förstår;-)"
 
"Jag kan verkligen uppskatta min sävlighet, och mitt mod att besluta mig för att inte göra saker på precis som sätt som alla andra."

"Intuitionen ... Idag har den visat sig två gånger på saker som jag inte kunnat veta i förväg. Jag kan bara vara djupt tacksam."

"Känner igen mig i tidigare kommentarer. Förmåga att njuta mycket av väldigt lite, särskilt av musik, skönhet, arkitektur och natur. Kreativ problemlösare. Självklar strävan efter harmoni, både i omgivande miljö och relationer. Vill att alla i min omgivning ska må bra (och har ibland tagit på mig lite för stort ansvar för det)."
 
A0jpxcbcmaahilb_large
 
HÖG igenkänningsfaktor!
Det är skönt att inte längre vara "ensam" :)
Todeloo!
/L
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela