PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Häääärlig söndag!

Publicerad 2012-09-17 11:43:11 i Lina,

Igår var en helt perfekt söndag! Vi tog upp potatisen vi sådde i våras, efter det fikade vi mackor och rabarberkräm innan vi åkte och plockade blåbär, nästan 10L fick vi ihop, gottgottigottgott! :)
Synd att det är så pilligt att rensa bären bara^^ Och så blir man så blåååå om fingrarna och under naglarna, någon som har tips på hur man fårt bort det?





Det är verkligen mysigt att gå i skogen och plocka blåbär! Jag minns när jag var liten och plockade någon gång med pappa. Fast inte i samma mängd då, och utan bärplockare. Så mysigt, sådana minnen är bra <3
Todeloo!
/Lina

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-09-17 12:31:11

svar till Lina :
Skönt att man inte är så orenlig då ! ;) Jag har aldrig sett mig som orenlig, men absolut ingen pedant, jag är nog lite av en sån som vill ha det rent men jag gör ogärna där det ändå inte "syns", som i bokhyllor och så som du skriver, haha ! (latis )
Just sängkläder har jag också alltid bytt varannan vecka, tror jag hade dem i tre veckor när jag bodde hemma (A) man märkte ju när de slutade lukta rent, och då åkte dem, ;D
Det är nog mest nu när jag ska bli mamma så blir det mer en principsak, man jäåmför sig och så, kände mig grymt orenlig när jag läste hur ofta alla städade, men ärligt talat känns det väääldigt överdrivet. Som du säger ; vad gör de annars om dagarna !?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela