PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Kids, Barn, Kinder, Børn, Niños, Mga bata, Lapset, Enfants...

Publicerad 2012-09-11 19:53:14 i Lina,

Det är så många bland mina vänner och bekanta som skaffar barn, hela tiden! Vilket är jättekul och visst längtar jag lite extra ibland när man hör talas om fler och fler som skaffar barn. Men nej, det får vänta ett tag till...
Pratade lite med Emily innan idag om hur "lillasyster" kommer att se ut.
Spännande.


Jag kunde liksom inte låta bli att låta mina tankar vandra vidare till den dagen jag själv blir mamma. Hur sjutton kommer våra barn se ut? Mina och M´s?

Jag tror mig "veta" några saker iaf gällande hur våra barn kommer att se ut:

*Ganska långa. (Men tanke på att jag nästan är 174cm och M är 189cm så vore något annat närmast otänkbart)

*Utstående öron. (Yepp, ledsen kids, "with love from mama". Varken M eller jag har särskilt små öron, men jag tar nog priset och är "rädd" att jag kommer dela med mig av mina dumbogener.)

*Låååååånga ögonfransar. (M har väldigt långa och mörka ögonfransar. (som fick mig på fall, hehe^^) Så det får gärna gå i arv, dessutom är mina ögonfransar rätt långa också, men inte lika mörka. Så långa ögonfransar kan vi nog nästan räkna med).

*Trubbig näsa. (Yeeepp, inga kråknäbbar blir det när både M och jag är trubbnosade^^)

*Mörkt hår. (Jag skulle bli förvånad om ungarna blev ljushåriga. Nog för att jag har gener av båda men inte M och han är juh mörkt brunhårig, nästan svart. Så annat känns typ otänkbart^^)

Men med tanke på dom här bilderna blir man juh ganska osäker, vågar man skaffa barn? En pussgurka och en sömntuta^^





Men det blir nog ganska bra ändå :)



Todeloo!
/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela