PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Olika världar

Publicerad 2012-09-05 16:36:00 i

Hur är det möjligt att älska någon som man inte träffat innan?
 
 
"Så nära, men ändå så långt borta
I en helt annan värld,
ändå
alldeles intill min egen.
Hör du när jag viskar
alla världens hemligheter?
känner du när tårarna
faller från min kind ner till dig?
är din värld såpass nära?

I ett eget rum
i en skyddad isolerad cell
lever du,
du och ingen annan.
Märker du av när vi pratar om dig?
känner du glädjen du avger
genom att bara existera ännu en dag?

Min lilla älskling, så lite du vet om denna värld.
fast att du lever
alldeles intill.
Men en dag
så reser skyarna för dig.
En dag går solen upp, bara för dig.
en natt faller en stjärna
för dig
en dag
så är du här.

För hur är det där,
i världen där bara du finns?
kan du höra mig genom alla vävnader,
eller är det som tusen ljusår bort?
kan du känna handen som smeker på gränsen,
mellan din och min värld?

En dag, så kommer din hand möta min
men idag,
så existerar du
utan att finnas.
Och fast du är där, i din värld
så älskar vi dig mer och mer
för var dag som kommer närmre
 vår gemensamma värld. <3"
 
 
 
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela