PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Sovmorgon var det ja!

Publicerad 2012-09-29 09:17:55 i

Klockan 06.43 hör jag lilla s säga "mamma, ska vi gå upp och äta frukost nu?" -Öh nej tack! Fick henne att komma in till mig, och vi låg och mös och halvsov till åtta iaf. Alltid något. 
Nu tjatar hon på att vi ska gå på bio. Hon hinner varken äta frukost eller ta på sig kläder, ifall hon skulle missa filmen. Haha.
Är inte direkt sugen på att gå ut i detta vädret, regnar och blåser väldigt mycket. Och bara tanken på att vi har ca 2 km till busshållsplatsen får mig att vilja bli hemma och strunta i det. Men har man lovat så har man lovat, och det kommer bli mysigt när vi väl är där. Lite mor och dotter-tid! :)

 
Ska fixa oss iordning och så hoppas jag på att stora S ringer snart, han ringer ju varje morgon. Hatar när vi bara pratar ca 2-3 minuter om dagen. :( 

/E
 

Kommentarer

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-09-29 10:07:27

Jag fick också en sovmorgon till halv åtta -_- medan familjen sov vidare till nio.

Vi ska också iväg på bio idag, men grabben är uppenbarligen inte lika förväntansfull som din tjej då datorn var det första han ville ha på morgonen =P

Svar: Haha. Men din pojke är äldre va? Vilken film såg ni? Vi såg Sammys äventyr 2. Den var helt okej.. dottern blev lite rastlös då och då och frågade när filmen var slut ;)
positivaarne.blogg.se

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-09-29 19:32:36

Ja han är sex.

Men Kevin är mer som din dotter att han inte har tålamod att se en hel film och han har för mycket spring i benen.

Åh jag älskade första Sammyfilmen - har andra filmen också ett bra budskap? :) Vi valde Ice Age 4. Den var helt okej, men lite mer vuxenhumor i det hela. =P

Svar: Haha, Pojkar brukar ha mer spring i benen. :)
Ja, denna hade helt okej budskap. Men ibland lite för läskig för min dotter (hon är väldigt känslig) Haha. Men den var bra! :)
Sist vi var på bio så såg vi Ace age 4. Tyckte också det var mer vuxenhumor och min dotter tröttnade väldigt snabbt på den.
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela