PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Allmänt pladder

Publicerad 2013-04-11 17:24:00 i Lina,

Hej alla ni tappra! Tänk att ni fortfarande tittar in här, fast att här är fullkomligt sketatrrrrrriiiiist!
Det måste bli bättring på det.
Emily har hus och renovering av sovrum att tänka på plus två barn att hålla reda på och känner att det räcker, och jag förstår henne! Det kanske blir så att jag tar över denna bloggen själv, vi får se :)
Jag har heller inte haft fokus på bloggen, som ni märkt^^ Men jag saknar att skriva.
Men som ni säkert också redan vet och förstår upptas min tid av djur, jobb/praktik, hus och allt nytt som det innebär.

Min dag har idag bestått av lite allt möjligt. Här kommer lite onödig fakta.
Igår skulle jag bara posta ett brev. Det slutade med att jag mättade mitt extrema gottissug med både cola, chips och godis, det enda nyttiga som följde med hem var isbergssallad. Vilket i sig ändå mest består av vatten så, så himla nyttigt vet jag ändå inte^^
Men till saken hör att jag knappt ätit av varken godiset eller chipsen. Colan har jag tagit ett halvt glas av... Jag fungerar lite så. Har jag inget godis hemma kan jag bli så jäkla sugen så att jag håller på att spricka. Men så fort jag kommit hem med nävarna fulla med godsaker, släpper suget... Med M är det precis tvärtom, så det fungerar inte så bra det där för oss. Han blir inte sugen om vi inte har något hemma, men kan inte låta bli att äta om vi har godis hemma. Vilket stessar sönder mig typ. För han hinner nog knappt känna vad den ena godisen smakar innan han tar nästa. Så det blir lite som en tävlig för att jag ska hinna äta något också pular jag i mig bäst jag kan och fast att jag kanske inte är särskilt sugen och får ont i magen istället^^
Mer onödig fakta kommer här:
Idag när jag satt ute på trappan och njöt av mitt eftermiddagskaffe (bästa stunden på dagen!) utomhus, så blev jag irriterad på min näsa! Man tänker ju vanligtvis inte på den, även fast att man vet att den liksom är där, men den går liksom inte rikigt att tänka bort när man väl börjat fokusera på den!! ^^
Jag har även upptäckt att innerfodret på min lila jacka är mörkblått och inte alls svart som jag hela tiden trott, eller snarare antagit. Betydelse? Ingen egentligen..
Jag har målat mina avbitna stumpar till naglar. (Ett av dom många tecken som gör sig fysiskt påmind när jag är stressad). Konstigt nog har jag inte lika lätt för att bita på naglarna när jag har lack på dom. Dessvärre är det fulaste jag vet när någon har nagellack på ûberkorta naglar, därför fick det bli ett ljust, diskret lack. Närmare bestämt "metallicvitt".
Tyvärr förstördes min stund i solen av ett spindelas! Gaaaaaaaaah! Det är andra spindelaset jag stött på sedan vi flyttade in i huset. Dom jävlarna.....


Jag har dessutom fått en finne på näsan. En liten dock, men ändå. Näsan som redan varit ett irritationsmoment idag ;)
Todeloo!
/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela