PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Att börja ta ansvar för sitt hjärtas röst.

Publicerad 2013-02-08 11:53:00 i Lina,



Jag måste börja ta mer hänsyn till mig själv. Vad jag tycker. Vad jag känner. Vad jag vill. Oavsett vad andra tycker, känner och vill. Det viktigaste har jag inom mig och svaren finns i hjärtat. Det är till mitt hjärta jag måste börja lyssna mer.
Hur kan någon annan, hur nära den personen än står mig, kunna veta vad som är bäst för mig? Hur kan någon annan veta vad som är rätt för mig? Många inser inte att vi alla är olika. Det som fungerar och är rätt för dig är det kanske inte för mig eller tvärtom. Inse.
Jag känner mer och mer hur luften blir tung och hur hjärtat ibland inte riktigt orkar slå lika hårt som det ska göra. Som det gör när man följer sitt hjärtas röst. Jag måste börja göra det mer. Igen. Det är först då man får resultat och hjärtat börjar klappa av glädje. Det är så det ska vara. Hjärligt och glädjefyllt liv.
Jag ska lyssna till mitt hjärta, utan stress och uten press. Lyssna till andra men inte väga in det i mina egna beslut. Leva efter mig själv, utan oro. Tänka långsiktigt så att mitt hjärta orkar slå och luften blir frisk och klar igen.
Som ett brev som nu ligger någonstans på någon sorteringsterminal hos posten? Ett brev som kan förändra mitt liv. Jag hoppas och vill att det kommer gör det också. Där i ligger någonting som mitt hjärta klappar hårt för.

T.
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela