PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Kasta ut julen

Publicerad 2013-01-04 20:21:00 i Emily januari 2012 - april 2013, Inredning,

Vill redan plocka undan julpyntet och ta fram vårfärger. Tycker det är mysigt med julsakerna och med tända ljus och så.. men ni som känner mig vet att jag får kli i fingrarna och vill ändra om hela tiden ;) Nu vill jag ha in en mysig, varm lila färg i huset. 
Stora S föräldrar kommer på besök nästa vecka från Polen och stannar en vecka, och hans mamma är jättenyfiken på hur vi pyntat nu till jul. Dom har inte alls som oss. Dom har i princip bara någon enstaka tomte framme och en julgran. Men inte mer. Så julpyntet får vara uppe lite längre än vanligt i år, just för att dom ska få se. :)
Sen har vi inga inredningssaker alls som är lila. Behöver ta en tur till IKEA och inhandla lite nytt. Stora S kommer väl tycka jag är galen, och att vi har annat vi kan ta fram. Men vadå, ska jag ta fram höstfärgerna nu (orange och grönt?) Skulle inte tro det va!

 
Typ dom färgerna är jag ute efter. En ljusare lila tillsammans med grönt. Passar bra nu till våren :)
 
 
N har sovit i princip hela dagen idag. Vaknat och jag har ammat lite (mindre än vanligt), somnat om, vaknat och ammat lite, och så har det fortsatt.. Nu sover hon igen här brevid oss i soffan, och jag är rädd för att hon är vaken hela natten istället. 
Lilla s nattade jag för en halvtimma sen och nu ropar hon på att hon vill bli nattad igen (?), vet inte vad som flögit i henne. Det var likadant igår. 

Vägde mig idag förresten. Har inte gjort det sen jag kom hem från BB. Är 5kg ifrån min vikt som jag hade vid inskrivningen. Dom 5kg sitter på magen. Skönt att bli av med (nästan) alla graviditetskilon så snabbt. 
 
I morgon hoppas vi på bättre väder så vi kan ta en promenad i skogen med hunden och barnen. :)
 

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela