PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Gälli-fucking-vare

Publicerad 2013-03-16 12:36:00 i Lina,

I veckan var jag och hälsade på M i Gälli-fucking-vare, där han jobbade. Vilken jävla "stad" alltså!
Så himla oinspirerande! Tur är väl det, åk dit om ni vill spara pengar, ni lär inte bli shoppingsugna! Dom som bor där är inte bortskämda med varken utbud av butiker eller restauranger.
Herregud, stackars barn som får växa upp där säger jag bara. Stället där klockorna och därmed också tiden stannade någongång runt artonhundrafrösihjäl....
Nej, jag längtade bara bort där ifrån och till och med staden vi bor i nu kändes stor i jämförelse, då kanske ni fattar! Med tanke på hur ytte-pytte-pluttig och tråkig även den här staden egentligen är också :P
Däremot var tågstationen i Boden väldigt fin (jag bytte tåg där på vägen upp..) och den i Gällivare var ganska lik den som finns i Boden.



Stationshuset i Boden


Här är bilder från Gälli-fucking-vare. Färglöst och intetsägande med ett jätteberg (Dundret). Det var allt^^
Men det var iallafall mysigt att hälsa på M. Bo på hotell (fast jag kunde inte sova på hela natten eftersom dörren stod och slog till badrummet och jag var uppe två gånger för att ställa upp den, duschkranen stod och droppade så jag var upp och la ner den på golvet och massa folk som sprang i korridoren utanför rummet..)
Men hotellfrukost är ju inte fel. Dessutom badade vi bubbelbad på kvällen och så träffade vi två Engelsmän som M jobbat mycket med nu. Så nu har vi bra guider när vi åker till London! :)

Todeloo!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela