PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Samma tid, olika prioriteringar.

Publicerad 2013-03-07 14:36:00 i Lina,

Solen skiner på en klarblå himmel idag. Underbart. Synd bara att det där vita, kalla, färglösa, trista ligger kvar på marken... Det är inte lite heller.. :-/ Så komsi komsi solen med dina plusgrader och smält bort skiten nu så vi kan få en härlig, energigivande och grönskande vår istället!
Det känns liksom lite extra smärtsamt när vänner uppdaterar på facebook och instagram med bilder på både sol, snödroppar och krokus! Åh, precis som det ska vara nu, första vårmånaden!
Jag är nog helt enkelt inte gjor för att leva i det norrländka klimatet^^

Jag har iallafall tagit mig en liten promenad idag. Eller inte så liten heller, den började som en prommis men övergick i en lätt PW och efter en och en halvtimme var jag hemma igen. Hade vi bott i huset nu hade jag nog satt mig ute i trädgården och druckit mitt kaffe idag.

Det finns massor som skulle behöva göras. Men jag prioriterar bort det. Den här skitiga röran är inte inspirerande för fem öre. Jag läser en bok istället, mycket bättre för själen, mindre bra för hemmet^^

Todeloo!
/L

Kommentarer

Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Publicerad 2013-03-07 19:33:48

Hehe jaså :) Jaadu, jag är 159 och killen är 170 :) Hur räknar du ut det? :)

Svar: Då borde han bli runt 171 cm, som sin pappa typ med andra ord :)Det sättet jag fick lära mig på en gång i tiden (oj vad gammal jag lät nu:P ) Så lägger man ihop mammans och pappans längd, sedan lägger man på 13 om det är en pojke eller drar ifrån om det är en tjej och sedan delar man summan med två :)
Alltså i detta fallet : 159 + 170 =329 + 13 =342 / 2 =171

Så skulle det varit en flicka ni väntade skulle hon bli runt 158cm lång :)
Hihi, jag tycker sådana grejer är lite roliga faktiskt^^ Hoppas han tittar ut snart! Jag är såå nyfiken på hur han kommer att se ut och vad han ska heta :) Om han får dina bruna ögon osv :) Kram!
positivaarne.blogg.se

Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Publicerad 2013-03-08 19:31:07

Ja visst var den söt ;) Han fick den av blivande mormor!

ja, men nu ser jag.. Vad fränt :) Han kanske blir lite längre än sambon då, hihi :)

Ja oj så man är nyfiken på bäbbe nu alltså! men imorgon somsagt, då ringer vi förlossningen. Ni kommer få uppdatering i bloggen innan vi ev. åker :)

Svar: Det låter bra, jag väntar med spänning och nyfikenhet! :)
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela