PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Allt eller inget

Publicerad 2012-12-03 20:21:27 i

Har varit på ganska gott humör idag faktiskt. Vaknade på "rätt" sida och allt. Men (det kommer alltid ett men) mitt goda humör slutade när jag och lilla s kom tillbaka hem efter ha varit i pulkabacken en timma. Öppnar våran ytterdörr och ser att Kacper ätit på vår stora växt, under tiden jag städar upp det ser jag även att han varit på vedkorgen. Hundjäkel. Vad trotsar han för? För att han inte fick följa med ut? Visst, han är bara valp och man får räkna med sånt. Men (där kom det igen) han har klarat en timme innan, utan att röra någonting alls. Vi har till och med varit borta 2-3 h utan att han varken rört eller gjort sina behov inne. Därför blev jag frustrerad. Han är ju så snäll annars. 
Nåja, släppte ut honom i trädgården tillsammans med lilla s så jag kunde städa upp. Sen när jag ska gå ut igen så får jag inte på mig mina vinterstövlar. Panik! Irriterad över att magen är i vägen och svär åt fötterna för att dom är fulla av vätska. Svettas som en gris för att det inte går, och för att jag ska klara det. Börjar nästan lipa när 10 minuter har gått och jag bara fått på mig ena stövlen. Är väldigt nära på att skita i det och ta på mig gympaskorna istället, men  går det. Såklart.
Kommer ut till lilla s och Kacper och vi leker ute ett par timmar. Till en början var Kacper lydig och busade snällt. Men sen började han hoppa på det lilla s byggde, tog hennes leksaker och inte lyssnade. Slutade med att jag blev irriterad på honom (igen) och satte fast honom i kopplet runt lektornet. 
Efter yttligare någon timma går vi in. Torkar av Kacpers tassar, och jag och lilla s hinner precis klä av oss och gå in till köket så ser jag Kacper sätter sig på vår nya hallmatta och kissar. GAAAAAHH! Ut med hunden igen. Försöker tvätta av mattan men ger upp och slänger den istället, fan 19kr kan vi nog slänga ut på en ny.

Efter kvällsmaten har han ändå dragits till mig. När jag och lilla s kollade på bolibompa så låg han precis brevid mina fötter och när jag nattade henne så låg han utanför hennes rum och väntade. 
Jag har tagit en lång varm dusch nu och känner att irritationen rann av i duschen. Skönt. 
Sitter just nu och kollar Projekt Runway Sverige och det enda som fattas är Ben & Jerrys. 

Längtar tills jag är mig själv igen (inte så lättirriterad) och min kropp inte är full av vatten. 

I morgon är en ny dag, hoppas på att den är bättre!
 



/E
 

Kommentarer

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-12-03 22:36:22

Usch vilken dag.
Men Kacper känner säkert på sig att något ska förändras snart, och förändringen är lika stor som för ett barn - för vissa djur.

Jag känner igen skoproblemet. Burkar vanligtvis gå utan strumpor men det är fan kämpigt på den biten när det är -11 till -15 grader ute så då tvingas jag ha strumpor på mig och får inte på mig skorna istället. Gråtvarning på den? Svar ja :-D

Men det är "bara" några dagar kvar nu! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela