PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Egentid

Publicerad 2012-12-17 20:34:00 i

Lilla s är nattad i vår säng ikväll, då jag lovade henne det igår. Hon har ju haft sitt Bame-plåster i pannan i säkert 3 veckor och jag frågade om vi inte kunde ta bort det. Men svaret var enkelt från hennes sida "Nej", så fick komma på något som gjorde att jag fick dra bort det. Och då kom vi på att hon kunde få somna i vår säng. Herrejesus vad dom Bamse-plåsterna sitter hårt. Stackars liten blev helt röd i pannan efteråt. Så dom plåstrerna sätts inte i ansiktet något mer, det kan jag lova. 
Hon var helt överlycklig när jag sa att det var dax att sova, och hon kom på att hon skulle få sova i vår säng. Nu sover hon gott tillsammans med vovven och grodan (hennes favoritnallar).

Stora S fixar med datorer, Kacper sover och jag tar en stund för mig själv. Brasan är tänd, teet är fixat och Vi Föräldrar-tidningen i knät.
 
 


/E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela