PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Mjao.

Publicerad 2012-01-27 11:27:33 i Emily januari 2012 - april 2013,

Hej. Mitt namn är Tiger.

Ingen vet riktigt vad jag är för ras eller hur gammal jag är, men min husse och matte tror att jag är runt 1½-2 år. Jag kom till dom när jag var ca 6 månader.

Jag älskar att jaga möss, men tycker inte att dom är så goda, så jag lägger dom istället vid gungorna eller på fönsterbrädan. Vilket inte husse och matte inte tycker om, men måste ju visa att jag kan, eller hur?!  :P


Jag är ganska bortskämd. Varje morgon får jag torrfoder blandat med köttmat, och ibland får jag även husmanskost.
Brukar vara ute och leka och jaga möss på dagarna, sen kommer jag in och myser och jagar radiostyrda bilen, och sen sover jag i soffan eller i husses och mattes säng på nätterna.

Tycker om barn, men kan tycka att det blir för stökigt om det är för mycket stoj och lek, och då brukar jag hålla mig under sängen eller under soffan. Men är det lagom mycket lek, så är jag gärna med och tittar på eller jagar bollar.


Jag är som sagt väldigt bortskämd, och när husse är hemma så vill jag mysa hela tiden. Ligger alltid nära honom och fjäskar gärna för en godisbit. Tycker mest om husse. Har lärt mig mycket av honom, bland annat att sova hur som helst. :D



(Emilys)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela