PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Lite busig

Publicerad 2012-06-13 15:29:01 i Lina,

Hej igen,
Precis hemkommen från stan. Fick guldstjärna på samtal, strosade i både sol och skugga. Fixade ny ljuslyckta och den river du INTE ner katten för då skall jag giva dig på moppo! Gick hem med sol i sinnet, sol i minnet. Sol i hjärta och sol utan smärta. Gjorde en avstickare och hälsade på Stig. Var lite busig och köpte med mig både glass och en av gårdagens bakelser med mig hem. Allt till ett pris lägre än vad en vanlig dagens bakelse skulle ha kostat, inte illa^^
Haken i det hela är att jag bestämt sagt ifrån till mig själv att bakelsen får icke förtäras innan jag städat här hemma.

Vilket dilemma. Ju fortare jag städar, desto frotare blir det kaffe (åhh, dräggel...!) och bakelse MEN... Det är juh sol och varmt ute, inte vill väl jag vara inne och städa då?!
Glassen ligger dock redan i magen och vilar, såklart ;) Det är en bra dag, och det får lov att vara det också.

Vi hörs!
Todeloo!
/L


Twisterglass och Schwarzwaldbakelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela