PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Årets BB + Rapattack!

Publicerad 2012-03-09 12:32:16 i

Ja, det kommer ett inlägg om BB igen, blir mycket av det nu.
Nu har deltagarna snart varit i huset i 3 veckor, och man har fått en bild av hur alla är. Jag har fortfarande ingen riktig favorit som jag känner är värd vinsten.. men har de jag tycker mer om än andra. 

Så här tycker jag om alla deltagarna

Sipan: Tyckte han var helt okej i början, men han sjunker bara längre ner. Och att aldrig ställa upp på utmaningar/tävligar utan bara glida runt och göra som han vill, då tycker inte jag att han är någon vinnare. Hans "bus" (ollade de andras tandborstar), var bara så jävla vidrigt.

Annica: Hon har varit en av de jag tycker bäst om i huset, kanske för att jag känner igen mig mycket i henne (eller gjorde innan). Men att bli svartsjuk på Marcelo när hon säger att hon inte är intresserad utav honom är bara löjligt. Och varför hånglar hon med alla tjejer hela tiden för?

Marcelo: Ja, vet inte riktigt vad jag ska säga om honom. Men är han nu intresserad av Annica, så varför inte ha staka att säga nej när Hanna W är på honom hela tiden?

Hanna W: Skulle kunna säga hur mycket som helst om henne. Men jag tar det kort. Visst, hon gör "TV", men inte på något positivt sätt. Och att hoon hela tiden söker uppmärksamhet och gör allt för att synas gör mig galen!  Sen att hon får allt hon vill ha hela tiden av BB är sjukt dåligt. Hon är fan ingen prinsessa (snarare tvärt om). BB gör allt för henne så att hon ska vara kvar. Men jag ser mer än gärna att hon försvinner ut från huset.

Hanna J: Hon känns lite som en 14-åring som härmar allt Kija gör. Springa runt i underkläder/duscha naken inför hela svenska folket (hela världen när klippet kommet ut på youtube) när man har 2 barn hemma gör man inte!

Hanna R: Oj, ja.. Hanna R, Hanna R. Hon säger ju verkligen vad hon tycker och tänker, kanske lite för mycket ibland kan jag tycka.. och sen vill hon alltid lägga sig i alla samtal. Och spotta i mjölk/smör/sylt och lägga ägg i andras sängar bara för att man är med i BB (precis som det skulle vara okej bara för att man är med där?)

Tenny: Snubben från min lilla hemort. Han är ju verkligen annorlunda och kör sitt race. Men han kan bli lite för mycket ibland, speciellt när han dricker. 

Jimmy: Han säger med vad han tycker och tänker och kan kännas ganska hård ibland. Men jag gillar honom på något sätt. 

Kija: Morsan i huset. Och springer ofta OFTA runt i endast underkläder och även om har barn hemma. Om sjunker med i mina ögon för varje dag nästan..

Camilla: Härlig tjej. Hon har hållt sig ganska mycket i bakgrunden och låtit dom andra ta ganska mycket plats. Vilket är ganska smart.. ingen ser henne som något vidare hot och ingen stör sig på henne. Tror hon kommer vara en av de tjejer som är kvar längst.

Amandus: Vet egentligen inte vad jag tycker om honom. Ibland hatar jag honom, men för det mest tycker jag att han är rak och ärlig.. och går och ber om förlåtelse när han insett att han sagt/gjort något fel, vilket jag tycker är väldigt bra.

Marcel: Tyckte om honom från början. Men tycker mest han är tjurig och tråkig hela tiden, och klagar på allt. Synd. För jag tror inte riktigt han är sån. Han påverkas för mycket av dom andra.

Joe: Haha. Han är också en kille med sitt egna race och egna personlighet. han är skön i vissa stunder och har rött skön humor. Men ingen jag vill ha som vinnare.

Lars: Vad ska jag säga. Han syns aldrig.. så skriver bara.. vem är han?


Hade kunnat skriva så himla mycket mera om varje person. Men det går lite fram och tillbaka vad jag tycker om dom. Men sen kan jag samtidigt säga att jag tror inte det är lätt att vara sig själv till 100% i ett hus med 13 andra deltagare runt om en hela tiden. Tror det är väldigt påfrestande, och man blir nog väldigt lätt frustrerad. 
Sen tycker jag att det är väldig dagisnivå på de flesta i huset. Man undrar ju hur dom hittar alla.

Men som sagt, har inga riktiga favoriter ännu (just nu tycker jag mest om Amandus, Jimmy, Camilla och Annica).. men jag får får vänta ett par veckor till och vem som är favorit. Vem tycker ni bäst om och varför?


Sen en annan sak. På söndag så kommer ingen röstas ut på det traditionella sättet, deltagarna har lagt sina nomineringar som vanligt. Men vad tror ni kommer hända?
Jag själv har många tankar där med. 

* Antingen så går någon ut självmant. Både Hanna W och Kija har ju pratat om att åka hem.
* Vi reda på först på söndag vilka som är nominerade och tv-tittarna får bara en viss tid på sig att ringa in och rösta.
* Den som fått mest poäng under nomineringen åker ut?
* Sipan får lämna då han varit autonominerad och inte klarade uppdraget i söndes och han skulle få yttligare konsekvenser? och med tanke på att han inte deltagit i tävlingar och ollade tandborstarna.

Vad tror ni händer på söndag?

:)




 

 

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela