PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Idag bjuder jag på mig själv

Publicerad 2012-11-01 10:06:30 i

Trött, sleten och på ett lättretligt humör idag. Med andra ord; Ingen bra dag idag (än).

Sitter just nu och dricker mitt morgon-te. Åter igen med håret uppsatt i en knut. Alla säger att man ska få finare, blankare och tjockare hår när man är gravid. På mig är det totalt tvärt om. Fettigt, risigt och äckligt direkt efter jag duschat känns det som. Vet inte vad jag ska göra med det. Provade att byta schampo och balsam till TREsemmé, men utan resultat. Jag hoppas håret blir bättre igen efter förlossningen.  

 
  
 

På tal om förlossningen så ska jag snart ha möte med läkaren och min bm angående smärtlindring. Vill ju gärna ha epidural igen, men måste tänka på min innohep-spruta, eftersom det måste gått minst 10 timmar efter jag tagit den, tills jag kan ta epiduralen. Får hoppas att mina värden ser bra ut nu när jag ska in och ta prover om 1½v med. Annars för jag klara mig på lustgasen.
Sen är det snart dax att ansöka mammapenning och packa BB-väskan. Mycket som måste göras. 

November månad är smockfull. Det är läkarbesök för mig och lilla s, tandläkarbesök för stora S, det är tätare besök hos bm, provtagning och skriva faderskapsintyg, veterinären med Kacper, 4-års kontroll för lilla s, födelsedag för Syster som fyller 20 och systerson som fyller 2. Ja.. sen är det nästan december och det ska julpyntas. 
Sa jag att det var mycket som skulle göras?!


Nä, nu ska jag dricka upp mitt te och spela Svarte-petter med lilla s. Sen måste vi in till apoteket!

/E

Kommentarer

Postat av: Sara Björk

Publicerad 2012-11-01 15:12:04

Åh när är det dags? Andra barnet? Lycka till! =)

Svar: Har bf den 25e december. Andra barnet. :)
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela