PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Nu är det jul!

Publicerad 2012-09-20 11:06:00 i

Jag älskar julen och allt som hör till. Maten, myset, snön, pyntet och tända brasor. Denna julen längtar jag extra mycket till, eftersom lillan är beräknad i till juldagen. Och samtidigt som jag vill att tiden ska gå (ännu) snabbare och att det ska bli december NU.. så vill jag ändå ha hösten här ett litet tag, och att lillan växer sig större i magen.
Fick en stor chock igår när vi var och handlade. Dom hade fullt upp med att sätta upp julpynt. det var luciakläder, glitter, tomtar, ljusstakar, renar, julgranar och allt annat som hör julen till. 
Glömde vi inte hösten, Halloween, oktober och november nu?

Jag vet inte, jag är lite förvirrad och har lite delade åsikter om detta faktiskt. 
Samtidigt som det kan vara skönt att köpa julpynt lite då och lite då (för det är jäklar i det inte billigt), så känns det ändå helskumt att se julpynt i september. På något sätt blir jag lite mer stressad och känner utav alla "måsten" som ska hinnas med innan julen nu. 

 
Men på nått annat sätt kan jag inte låta bli att titta på pyntet när jag går förbi. Älskar ju julen och allt mys som hör till :)
 
Vad tycker ni om detta, på tok för tidigt eller bara mysigt? :)


/E

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-09-20 12:32:12

Kan hålla med dig trots att jag också ääälskar julen och förberedelserna. Jag vill nog inte heller se en massa julpynt redan nu, inte i vanliga affärer, men däremot i ullared ( eftersom vi alltid åkt upp på hösten) och där är det en annan sak för där är man så sällan, så då är det bara kul att få tillbringa en dag i oktober/november med att köpa på sig nya julgranskulor :D men i vanliga mataffärer känns det ju lite trist ...
Hösten är nog min bästa årstid egentligen, mycket faktiskt för att jag längtar till julen och VILL att tiden ska gå lite saktare mellan oktober-nyår. Tror det har mycket med skolans terminer att göra. Höstterminen var alltid så mysig, ny årskurs, nystart, medan våren var så jobbig och man längtade till sommarlovet :P haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela